نشست وزارت خارجه آمریکا
Source: U.S. Department of State YouTube

وزارت خارجه‌ی امریکا نشستی را در مورد توانمندسازی اقتصادی زنان افغانستان برگزار می‌کند

وزارت خارجه‌ی امریکا با همکاری دانشگاه بوستون نشست «ائتلاف تاب‌آوری اقتصادی زنان افغانستان» به هدف توانمندسازی آنان برگزار می‌کند.

بر اساس اعلامیه‌‌ای که دانشگاه بوستون منتشر کرده است، قرار است این نشست سه‌شنبه هفته‌ی آینده (۸ حوت) در مقر وزارت خارجه‌ی امریکا در واشنگتن برگزار شود.

در این نشست آنتونی بلینکن، وزیر خارجه‌ی امریکا و رینا امیری، نماینده‌ی ویژه آن کشور در امور زنان و حقوق‌‌ بشر برای افغانستان سخنرانی خواهند کرد‌.

دانشگاه بوستون گفته است که این نشست‌ها شامل میزگردهایی با تمرکز بر جنبه‌های مختلف حمایت از زنان و دختران افغانستان، از جمله آموزش، اشتغال، کارآفرینی و سیستم‌های حمایتی همه‌جانبه خواهد بود.

این دانشگاه افزوده است: «شرکت‌کنندگان مشارکت‌ها و ابتکارات نوآورانه‌ای را با هدف توانمندسازی زنان افغان با وجود چالش‌های ناشی از سیاست‌های تبعیض‌آمیز [طالبان] بررسی خواهند کرد.»

دانشگاه بوستون گفته است که «ائتلاف تاب‌آوری اقتصادی زنان افغانستان» وعده می‌دهد که «یک پلتفرم ارزشمند برای ذی‌نفعان برای تبادل ایده‌ها، اشتراک‌گذاری بهترین شیوه‌ها و کشف فرصت‌ها برای همکاری در پیش‌برد تاب‌آوری اقتصادی زنان و دختران افغان باشد».

«ائتلاف تاب‌آوری اقتصادی زنان افغانستان» در سال ۲۰۲۲ میلادی از سوی آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه‌ی امریکا به هدف تقویت حقوق اقتصادی و رفاه زنان افغانستان ایجاد شد.

این ائتلاف یک مشارکت دولتی-خصوصی است که نشست‌های آن با همکاری «دانشکده مطالعات جهانی فردریک اس پاردی» دانشگاه بوستون برگزار می‌شود.