مسلمانان در هند
Imad Alassiry/unsplash

یافته‌های یک تحقیق: سخنان نفرت‌انگیز علیه مسلمانان در هند ۶۲ درصد افزایش یافته است

یافته‌های یک گروه تحقیقاتی مستقر در واشنگتن نشان می‌دهد که سخنان نفرت‌انگیز علیه مسلمانان در هند در نیمه‌ی دوم سال ۲۰۲۳ نسبت به شش ماه اول سال، ۶۲ درصد افزایش یافته است.

به گزارش رویترز، گروه تحقیقاتی «آزمایشگاه نفرت هند» امروز (دوشنبه، ۷ حوت) با نشر گزارشی گفته است که جنگ اسرائیل و حماس، نقش کلیدی در افزایش نفرت علیه مسلمانان در سه ماه اخیر داشته است.

این نهاد تحقیقاتی گفته است که ۶۶۸ مورد سخنان نفرت‌انگیز علیه مسلمانان هند را در سال ۲۰۲۳ ثبت کرده که ۲۵۵ مورد آن در نیمه اول سال و ۴۱۳ مورد دیگر در شش ماه آخر این سال رخ داده است.

در گزارش این نهاد آمده است که ۷۵ درصد از سخنان نفرت‌انگیز علیه مسلمانان در ایالت‌های تحت نفوذ حکومت حزب حاکم بهاراتیا جاناتا، به رهبری نارندرا مودی رخ داده است.

بر اساس این گزارش، ۲۰ درصد از سخنان نفرت‌انگیز علیه مسلمانان در هند، پس از حمله‌ی حماس به اسرائیل در هفتم اکتبر سال گذشته میلادی، ابراز شده است‌.

این نهاد گفته است که سخنان نفرت‌انگیز علیه مسلمانان هند را بر اساس معیارهای سازمان ملل متحد که «اظهارات تعصب‌آمیز یا تبعیض‌آمیز نسبت به یک فرد یا گروه بر اساس ویژگی‌هایی از جمله مذهب، قومیت، ملیت، نژاد یا جنسیت» می‌شود، بررسی کرده است.

بر اساس گزارش رویترز، گروه‌های حقوق بشری ادعا می‌کنند که از از زمان آغاز نخست‌وزیری نارندرا مودی در سال ۲۰۱۴ میلادی، بدرفتاری با مسلمانان شدت یافته است.

در گزارش «آزمایشگاه نفرت هند» نیز به قانون شهروندی هند مصوب سال ۲۰۱۹ اشاره شده که در آن مهاجران مسلمان از حق شهروندی محروم شده‌اند.

بر اساس این گزارش، تخریب اموال مسلمانان، تحت عنوان حذف ساخت و سازهای غیرقانونی و ممنوعیت پوشیدن حجاب درصنف‌های درس در ایالت «کارناتاکا» نیز برگ تازه‌ای به دفتر تبعیضات علیه مسلمانان افزوده است.

محققان «آزمایشگاه نفرت هند» این گزارش را براساس ردیابی فعالیت آنلاین گروه‌های ملی‌گرای هندو، بررسی ویدیوهای سخنان نفرت‌انگیز منتشر شده در رسانه‌های اجتماعی و جمع‌آوری داده‌های از حوادث جداگانه که در رسانه‌های هندی نشر شده، تهیه کرده است.

دولت مودی این ادعاها را رد می‌کند و می‌گوید سیاست‌هایش منافع همه‌ی هندی‌ها را در نظر می‌گیرد.

سفارت هند در واشنگتن و وزارت خارجه‌ی هند به درخواست رویترز برای اظهار نظر پاسخ نداده‌اند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *