وزارت دفاع: سربازان ارتش به دفاع از کشور متعهدند

اطلاعات روز: مقام‌های وزارت دفاع نشر گزارش‌ها مبنی بر فرار هزاران سرباز ارتش را رد کردند و گفتند، با گذشت هر روز، شمار این نیروها افزایش می‌یابد. دولت وزیری، سخنگوی این وزارت دیروز گفت، نیروهای ارتش به دفاع از خاک کشور متعهدند و نشر گزارش در مورد فرار 30 هزار سرباز، حقیقت ندارد.

او افزود که نیروهای امنیتی از حمایت مردمی برخوردارند و این موضوع، باعث تقویت روحیه‌ی آنان برای مبارزه با شورشیان شده‌ است. وزیری گفت که شکل جذب افراد در نیروهای ارتش داوطلبانه است و سالانه صدها نفر از اردو ترخیص می‌گیرند و در عوض صدها تن دیگر از نو جذب می‌شوند.

چند روز پیش گزارش شد که در حدود 30 هزار سرباز از صفوف نیروهای ارتش گریخته‌اند. افزایش تلفات نیروهای امنیتی، فساد اداری، افزایش حملات گروهی طالبان، شبکه‌ی حقانی و ظهور گروه دولت اسلامی یا داعش از عوامل فرار سربازان از صفوف نیروهای امنیتی خوانده شده بودند.

فرار سربازان ارتش در حالی گزارش می‌شود که با آغاز سال 2015، نیروهای امنیتی مسئولیت تأمین امنیت سراسری را برعهده گرفتند. در حال حاضر مجموع نیروهای ارتش به بیش از 195 هزار نفر می‌رسد؛ اما آنان با کمبود سلاح‌های پیش‌رفته و هواپیماهای جنگی مواجه اند.