یک مرد اعضای خانواده‌اش را کشت

اطلاعات روز: یک مرد در ولایت هرات در غرب کشور زن و دو فرزندش را به قتل رساند‌. این مرد عزیز‌احمد نام دارد و شغلش خیاطی بوده است. او پس از به قتل رساندن تمام اعضای خانواده‌اش، خودش را نیز به دار آویخته است. هنوز انگیزه‌ی وقوع این رویداد معلوم نیست؛ اما مقام‌های هرات از آغاز تحقیقات در این زمینه خبر داده‌اند.

محمد‌رفیق شیرزی، سخنگوی شفاخانه‌ی حوزه‌ای هرات دیروز گفت، ساعت ۷:۲۰ دقیقه‌ی شام روز شنبه اجساد چهار عضو یک خانواده، شامل یک مرد، یک زن و دو دختر به آن شفاخانه منتقل شده‌اند. به گفته‌ی او، بر اساس بررسی‌های طب عدلی، خانم 30 ساله همراه با دو دختر ۵ ساله و ۵ ماهه‌اش با ضربات چاقو به قتل رسیده‌اند.

در جریان سال‌های گذشته خشونت‌های خانوادگی در هرات باعث قتل‌های زیادی شده‌؛ اما وقوع رویداد یاد شده خبر تکان‌دهنده‌ای خوانده شده است. در همین حال، عبدالرووف احمدی، سخنگوی پولیس هرات گفت، این مرد ابتدا همسر و دو کودکش را به قتل رسانده و سپس خودش را در داخل چاه حویلی خانه‌اش حلق‌آویز کرده است.

به گفته‌ی او، این حادثه در منطقه‌ی جاده‌ی انصاری ناحیه‌ی هشتم شهر هرات رخ داده است. هرات در غرب کشور از ولایت‌هایی است که خشونت‌های خانوادگی، خشونت علیه زنان و کودکان در آن هم‌چنان ادامه دارد. در همین حال، نهادهای مدافع حقوق زن می‌گویند، نهادهای مربوط برای جلوگیری از چنین رویدادهایی، تلاش کنند.