مقام‌های بدخشان: جنگ‌جویان خارجی با نیروهای امنیتی می‌جنگند

اطلاعات روز: مقام‌های محلی ولایت بدخشان در شمال‌شرق کشور می‌گویند که از دو روز بدین‌سو صدها جنگ‌جوی خارجی و طالبان با نیروهای امنیتی در این ولایت می‌جنگند. محمد بیدار، معاون والی بدخشان دیروز گفت، درگیری بین نیروهای امنیتی و شورشیان داخلی و خارجی در ولسوالی جرم این ولایت جریان دارد.

او افزود که تا کنون در این درگیری‌ها 20 شورشی و حدود ده تن از نیروهای امنیتی کشته شده‌اند. بیدار در ادامه گفت، مقداری مهمات جنگی نیروهای امنیتی به دست شورشیان افتاده، اما ارقام دقیق آن مشخص نیست. معاون والی بدخشان تأکید کرد که حدود 200 شورشی خارجی و صدها طالب در این ولایت زیر بیرق داعش با نیروهای امنیتی می‌جنگند.

این در حالی است که شماری از نمایندگان مردم بدخشان در مجلس دیروز گفتند، شورشیان در تلاش سقوط این ولایت هستند. عبدالطیف پدرام، نماینده‌ی بدخشان در مجلس گفت، تا کنون تعداد زیادی از تانک‌ها و مهمات جنگی سنگین نیروهای امنیتی به دست شورشیان خارجی و طالبان تروریست در این ولایت افتاده‌اند.

بر اساس معلومات ارائه‌شده، این موضوع با شورای امنیت ملی و ارگ ریاست جمهوری در میان گذاشته شده است. بدخشان در شمال‌شرق کشور با برخی از کشورهای آسیای میانه مرز مشترک دارد. شماری از نمایندگان این ولایت در مجلس می‌گویند، شورشیان خارجی تلاش دارند از طریق تصرف بدخشان، نفوذشان در کشورهای آسیای میانه را گسترش دهند.