وزارت داخله: 10 سربازِ ناپدیدشده در بدخشان به پاسگاه‌های خود بازگشتند

اطلاعات روز: وزارت داخله با نشر خبرنامه‌ا‌ی اعلام کرد، 10 سربازی که در اثر درگیری‌ها میان نیروهای امنیتی و شورشیان طالب در روزهای اخیر در ولسوالی وردوج ولایت بدخشان ناپدید شده بودند، دوباره به پاسگاه‌های خود بازگشته‌اند.

در خبرنامه‌ی این وزارت آمده که در این درگیری، 13 تن از مأموران پولیس کشته و 17 تن دیگر زخمی شده‌اند.

مسئولان شفاخانه‌ی مرکزی ولایت بدخشان روز دوشنبه گفتند که اجساد 16 سرباز به این شفاخانه منتقل شده‌اند. به گفته‌ی آن‌ها 2 نفر از این سربازان سر بریده شده و سرهای 14 تن دیگر به‌شدت متلاشی شده‌اند. هم‌چنان مقام‌های محلی در ولایت بدخشان گفته بود که حدود 25 سرباز نیروهای امنیتی در این درگیری‌ها ناپدید شده‌اند.

به نقل از خبرنامه‌ی وزارت داخله‌، در روزهای اخیر شورشیان مسلح بر پاسگاه‌های پولیس به روستا‌های پش، باشند، مکتب‌زو و صوفیان ولسوالی وردوج ولایت بدخشان حمله کردند که با واکنش تند نیروهای پولیس روبه‌رو شدند. در درگیری میان شورشیان و نیروهای امنیتی، 35 طالب، به‌شمول پنج فرمانده‌ مهم این گروه، کشته شده‌اند.

در هفته‌ی اخیر ناامنی‌ها در بدخشان افزایش یافته و شورشیان بر پاسگاه‌های نیروهای امنیتی حمله کرده‌اند. در این حملات تلفات سنگینی به نیروهای امنیتی وارد شده است. افزایش ناامنی‌ها و تلفات نیروهای امنیتی واکنش‌های تند رسانه‌ها و نمایندگان دو مجلس را در پی داشت. دیروز هم در پیوند به این مسئله، مسئولان امنیتی به مجلس سنا فرا خوانده شدند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *