ارتش پاکستان 4 هزار پناه‌جوی افغانستانی را بازداشت کردند

اطلاعات روز: در روزهای اخیر خبرهایی از پاکستان می‌رسد که ارتش این کشور حدود 4 هزار پناه‌جوی افغانستان را بازداشت کرده اند.

در خبرنامه‌ای که از سوی ارتش پاکستان به نشر رسیده است، نشان می‌دهد که تاکنون 4690 پناه‌جوی افغانستان که به صورت غیرقانونی در این کشور زندگی می‌کردند، از سوی ارتش این کشور بازداشت شده‌اند.

هم‌چنان به نقل از این خبرنامه، ارتش پاکستان 4 هزار نفر دیگر را که شهروندان کشورهای دیگر می‌باشند را به اتهام دست داشتن به فعالیت‌های تروریستی بازداشت کرده اند.

این در حالی‌است که پس از حمله‌ی تروریستی بر مکتب نظامی در شهر پیشاور پاکستان، قیودات و فشارها بر مهاجران افغانستان بیشتر شده و تاکنون شماری زیادی از مهاجران از نقاط مختلف این کشور اخراج شده‌اند.

در سال‌های اخیر شهرهای مختلف پاکستان از جمله پیشاور، کویته، اسلام‌آباد و شهرهای دیگر این کشور تعداد زیادی مهاجران افغانستان را در خود جا داده است. بر اساس آمارهای ارائه شده بیش از دو میلیون مهاجر افغانستان در شهرهای مختلف این کشور زندگی می‌کنند.

این در حالی است که در ماه‌های اخیر و بعد از تشکیل حکومت وحدت ملی روابط افغانستان با پاکستان بهبود یافته و این دو کشور از هم‌کاری‌های دوجانه در بخش‌های مختلف اعلام هم‌کاری کرده‌اند. در روزهای اخیر نخست وزیر پاکستان برای اعلام هم‌کاری‌ با افغانستان به کابل آمد.

پیش از این، رییس جمهور غنی اعلام کرده بود، شرایط زندگی بهتر را برای مهاجران افغانستان در وزیرستان شمالی و ولایت‌های شرقی پاکستان فراهم می‌کند.