چهار باشنده‌ی جاغوری ربوده شدند

اطلاعات روز: مقام‌های محلی در ولایت غزنی می‌گویند که چهار باشنده‌ی جاغوری، به‌شمول دو زن، یک مرد و یک کودک عصر روز دو‌شنبه در منطقه‌ی رسنه‌‌ی ولسوالی گیلان این ولایت از سوی افراد مسلح ناشناس ربوده شده‌اند.

محمد‌علی احمدی، معاون ولایت غزنی با تأیید این رویداد گفته که تا کنون مشخص نیست این افراد توسط چه کسانی ربوده شده، ولی حادثه‌ی عصر روز دوشنبه در منطقه‌ی رسنه‌‌ی ولسوالی گیلان در نزدیکی ولسوالی جاغوری اتفاق افتاده است. منطقه‌ی رسنه در مرز با ولسوالی جاغوری ولایت غزنی قرار دارد که در کنترول گروه طالبان می‌باشد.

هم‌چنان میرزا‌خان، یکی از بزرگان قومی ولسوالی جاغوری گفته که این خانواده بعد‌از‌ظهر روز دوشنبه از ولسوالی جاغوری عازم منطقه‌ی دهمرده بودند که در مسیر راه افرادی آنان را ربوده و موتر آنان را نیز با خود برده است. معاون ولایت غزنی افزود‌: «بزرگان ولسوالی جاغوری با مردم رسنه و افراد گروه طالبان مستقر در این منطقه تماس گرفته، ولی نیروهای طالبان به بزرگان محلی گفته که نیروهای آنان این افراد را گروگان نگرفته‌اند».

هم‌چنان یکی از بزرگان قومی جاغوری گفت که آنان برای رهایی چهار ربوده‌شده با بزرگان قومی رسنه در تماس اند و بزرگان قومی رسنه این موضوع را با طالبان در میان گذاشته و آنان برای رهایی ربوده‌شده‌ها وعده داده‌اند. پیش از این در 4 حوت سال گذشته نیز‌ مردان نقاب‌پوش مسلح 31 تن از مسافران هزاره را از مسیر شاهراه کابل-قندهار در ولایت زابل ربودند که 19 تن از این مسافران بعد از دوونیم ماه اسارت، روز دو‌شنبه (21 ثور) امسال در ولسوالی جاغوری از چنگ ربایندگان آزاد شد‌ند؛ اما از سرنوشت 12 تن دیگر آنان تا هنوز معلوماتی در دست نیست.

میرزا‌خان که با همکاری سایر بزرگان ولسوالی جاغوری در آزادی ۱۹ ربوده‌شده نقش داشته، در باره‌ی سرنوشت ۱۲ ربوده‌شده‌ی در بند گفت که این افراد در بند نیروهای ازبکستانی هستند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *