نیروهای امنیتی دوباره کنترل ولسوالی کوهستانات را در اختیار گرفتند

اطلاعات روز: مقام‌های محلی ولایت سرپل در شمال کشور خبر داده‌اند که نیروهای امنیتی صبح دیرروز، شنبه، 31 اسد، افراد گروه طالبان را از مرکز ولسوالی کوهستانات این ولایت بیرون رانده و کنترول این ولسوالی را دوباره در اختیار گرفتند.

عبدالجبارحق‌بین، سرپرست ولایت سرپل گفته است که بامداد امروز شنبه، نیروهای پولیس محلی و خیزش کنندگان مردمی به مرکز این ولسوالی یورش بردند و طالبان را از مرکز این ولسوالی بیرون راندند.

به تاریخ 6 اسد گروه طالبان با حمله بر ولسوالی کوهستانات، کنترل آن‌را بدست گرفت.

به گفته‌ی حق‌بین، فعلاً نیروهای امنیتی اکثر مناطق و مرکز اين ولسوالى را متصرف شده‌اند.

سرپرست ولایت سرپل هم‌چنان گفته که در اين عمليات پنج طالب مسلح کشته،  ٩ تن زخمی و سه تن از نيروهاى امنيتى نيز زخم برداشته‌اند.

حق‌بین افزوده که طالبان مسلح، به منطقه‌ی قلعه شهر از مربوطات اين ولسوالى فرار کرده‌اند؛ اما تحت تعقيب نيروهاى امنيتى قرار دارند.

گفته می‌شود که طالبان مسلح، يک امبولانس و بعضى وسايل ولسوالى مانند کمپيوتر را  با خود برده و علاه بر آن، کلکين‌ها و شيشه‌هاى ساختمان ولسوالى را شکستانده‌اند.

اما تاکنون گروه طالبان در مورد این گزارش‌ها واکنش نشان نداده است.

پیش از این نیروهای امنیتی افغان یک عملیات را برای بازپس گیری این ولسوالی راه اندازی کردند که در نتیجه‌ی آن بیش از ده شورشی کشته شدند.

ولسوالی کوهستانات یکی از ولسوالی‌های مهم برای گروه طالبان در سرپل است. گفته می‌شود که تمام مرکزهای فرماندهی طالبان در ولسوالی کوهستانات موقعیت دارد.

حاجی مهدوی، از فرمانده‌هان خیزش‌ مردمی در این ولایت، دو ماه پیش به روزنامه اطلاعات روز گفته بود اگر ولسوالی کوهستانات از وجود شورشیان طالب پاک‌سازی شود ولایت سرپل امن خواهد شد.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *