Abdullah Watandar

حتما خبر نجات حدود 60 تن از نیروهای امنیتی ارزگان خاص از محاصرهِ طالبان را خوانده و یا شنیده‌اید. یکی دو روز قبل این نیروها به کمک خارجی‌ها نجات یافتند، و با هواپیما از ارزگان خاص به ترینکوت – مرکز ولایت ارزگان – منتقل شدند.

رهبری این نیروها را کسی به اسم ملا عبدالصمد (قوماندان صمد) به عهده داشت که در سال 2012 در پی اختلاف با هم سنگران طالبش، لت و کوب شدن از سوی آن‌ها و بعد قتل یک طالب به دست برادرش از طالبان برید و به دولت پیوست. در آن زمان، پیوستن او به دولت را خارجی و داخلی یک پیروزی مهم در ارزگان می‌دانستند.

اینک وقتی آدم خبر انتقال نیروهای صمد از ارزگان خاص به ترینکوت را می‌خواند، به خوبی متوجه می‌شود که از 2012 تا حال، چقدر وضعیت در آن‌جاها دگرگون شده است، امید به پیروزی از میان رفته است، و بهترین کاری که می‌توانند برای یک آدم مهم محلی واقعا ضد طالب بکنند، فرار دادنش از معرکه است. شما اگر به پیروزی، امکان مقاومت و ضعف دشمن باور داشته باشید، نمی‌روید که در تاریکی شب، نیروهای تان را از محاصره یک ماهه دشمن نجات داده کاملا از صحنه خارج کنید. می‌روید محاصره را می‌شکنید، دشمن را گوشمالی می‌دهید، نیروهای تان را تقویت می‌کنید و…

در چنین شرایط حساس و خطرناک، شورای امنیت ملی و آقای اتمر واقعا حق دارند هر طور شده، راننده کابل تاکسی را شناسایی کنند. آخر، پوشیده نگهداشتن این همه گندیدگی، جدیت و تلاش می خواهد!

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *