هواداران جنرال دوستم خواستار اعطای رتبه مارشالی به وی شدند

اطلاعات روز: صدها تن از هواداران حزب جنبش ملی اسلامی افغانستان در ولایت بلخ با گردهم‌آیی در منزل جنرال دوستم خواستار اعطای لقب مارشالی برای وی گردیدند.

آنان ضمن ایراد شعارهایی در حمایت از جنرال دوستم، معاون اول ریاست جمهوری، ابراز داشتند که در صورت نیاز در برابر دشمنان مردم افغانستان خواهند جنگید.

عزیزالله کارگر، رییس شورای مرکزی حزب جنبش که در حضور هواداران این حزب صحبت می‌کرد، سازمان استخباراتی پاکستان« آی اس آی» را متهم به مداخله در امور افغانستان و حمایت از گروه‌های هراس افگن نموده و افزود: «تا زمانی‌که این کشور دست از مداخلات در امور کشورهای همسایه‌اش نکشد، هیچ کشوری در منطقه و همسایگی آن، روی صلح و آرامش را نخواهد دید».

آقای کارگر در صحبت‌اش با رسانه‌ها، به نمایندگی از رهبری این حزب، خواستار تعلیق روابط دیپلوماتیک با کشور پاکستان گردیده و بیان داشت: «من مطمئن هستم که حکومت وحدت ملی از این خواسته معاون اول حکومت پشتیبانی خواهد کرد.»

رییس شورای مرکزی جنبش ملی یکبار دیگر شایعه ملیشه‌سازی و نسل کشی را از سوی جنرال دوستم رد نموده و اعلام کرد که او به هیچ وجه دنبال ملیشه‌سازی در مناطق زیر نفوذش نبوده و اصلا نیازی به این کار نمی‌بیند؛ زیرا نیروهای امنیتی کشور به حد کافی از توانایی دفاعی و رزمی برخوردار هستند.

او اتهام نسل کشی از سوی برخی افراد را نیز نادرست خوانده و آن‌را توطئه‌ای حساب شده از سوی سازمان استخبارات پاکستان و مزدوران داخلی آن‌ها برای برهم زدن اتحاد و اتفاق اقوام ساکن در این کشور عنوان نمودند.

ابراهیم خیراندیش، رییس شورای ولایتی بلخ از مردم این ولایت خواستار پشتیبانی از نیروهای امنیتی برای تامین بهتر کشور گردیده و اضافه کرد: «باید از کسانی که جان‌های شیرین شان را با خطر روبه‌رو ساخته و با خوردن نان خشک و خوابیدن در سنگر‌های نمناک و سرد، امنیت ماها را تامین می‌کنند تا ما آسوده در خانه‌های خود زندگی کنیم، مورد تقدیر و تشویق قرار گیرند».

رییس شورای ولایتی بلخ هم‌چنین فرار گروهی جوانان از کشور را یک خطر بزرگ برای آینده مملکت عنوان نموده و افزود: «با رفتن هر جوان در حدود ۱۰-۱۵ هزار دالر نیز از این کشور خارج می‌شود که این خود فرار سرمایه از کشور را باعث گردیده و سبب تشدید فقر و بیکاری می‌گردد.»

این گردهم‌آیی در حالی به حمایت از جنرال دوستم برگزار می‌گردد که پیشتر، برخی از حلقات داخل ارگ، از جمله ضیاالحق امرخیل رییس پیشین دبیرخانه کمیسیون انتخابات و شکریه بارکزی نماینده مردم کابل در پارلمان وی را متهم به نسل کشی و ریشه کنی یک گروه قومی خاص در شمال کرده بودند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *