۱۸۰ شورشی طالب در نبردهای هلمند و غزنی کشته شدند

اطلاعات روز: مقام‌های محلی ولایت هلمند، از کشته شدن 150 شورشی طالب و زخمی شدن 100 تن دیگر در عملیات مشترک نیروهای امنیتی و ناتو در ولسوالی موسی قلعه این ولایت خبر داده‌اند.

شاه محمود آشنا، سخن‌گوی پولیس ولایت هلمند گفته که نیروهای امنیتی  به چهار کیلومتری مرکز ولسوالی رسیده‌اند و طالبان هم‌چنان به مقاومت شان ادامه می‌دهند.

به گفته‌ی او این عملیات همچنان ادامه دارد و تا کنون به نیروهای امنیتی تلفاتی وارد نشده است.

طالبان در این مورد تا کنون ابراز نظری نکرده‌اند.

ولسوالی موسی قلعه چهارشنبه هفته‌ی گذشته پس از چند روز درگیری به دست شورشیان طالب سقوط کرد و یک روز بعد نیروهای امنیتی با حمایت هوایی نیروهای ناتو، عملیات بازپس‌گیری این ولسوالی را آغاز کردند.

در همین حال خبرها از ولایت غزنی حاکی است که 30 شورشی طالب در عملیات نیروهای امنیتی در این ولایت کشته شده‌اند.

گفته می‌شود که ولسوالی‌های قره باغ، اندر، گیرو و ده‌یک ولایت غزنی شب گذشته شاهد نبرد سنگین میان نیروهای امنیتی و طالبان بوده است.

اسدالله انصافی، مدیر امنیت فرماندهی پولیس غزنی گفته که دست‌کم ۱۵ شورشی در ولسوالی قره‌باغ کشته و ۱۴ تن دیگر زخمی شده‌اند.

همچنان در نتیجه‌ی نبردها در ولسوالی گیرو، ۱۶ جنگ‌جوی طالب کشته و ۱۷ تن دیگر زخمی شده‌اند. انصافی افزوده که در ولسوالی ده‌یک شماری از نیروهای امنیتی هم کشته شده‌اند.

از سوی دیگر طالبان با انتشار خبرنامه‌ای مدعی شده‌اند که در نبردهای ولسوالی شلگری این ولایت ۹ عضو پلیس محلی را کشته‌اند.

ولایت‌های غزنی و هلمند در جنوب کشور از جمله‌ی ناامن‌ترین ولایت‌ها است. شماری از ولسوالی‌های آن‌ها مکمل در کنترل گروه طالبان قرار دارند.

ولسوالی موسی قلعه در جریان سال‌های پیاپی، چندین بار میان دولت و شورشیان طالب دست به دست شده است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *