اطلاعیه ریاست پاسپورت

با عرض سلام و علیکم و رحمه الله و برکاته!

هم‌وطنان عزیز القدر!

چنان‌که می‌دانید در این اواخر ما متوجه شده‌ایم که باید از اداره‌ی پاسپورت، پاسپورت صادر کنیم و این به شدت باعث شگفتی ما شده است. البته ما در این سیزده سال گذشته کوشیدیم برای استقلال و تمامیت ارضی و دفاع از عزت و شرف ملت شریف افغانستان از هیچ تلاشی دریغ نورزیم و دقیقا به‌خاطر مصروف شدن در همین امورات مقدس یادمان رفت که از جمله پاسپورت هم باید بسازیم.

هم‌وطنان عزیز!

در حقیقت مالک هر شی خداست، این ریاست چند روزی نزد ماست. با توجه به این که در اثر لطف قادر منان میزان محبوبیت اداره‌ی ما به حدی بالا رفته که هم‌وطنان گرامی ما در این اواخر حتا شب‌ها هم در پیش اداره‌ی پاسپورت می‌خوابند، ما ضمن تقدیم کردن صمیمانه‌ترین احترامات خود از حمایت بی دریغ تک تک شما اظهار امتنان نموده و قول می‌دهیم که تا آخرین قطره‌ی خون خود در کنار شما خواهیم بود.

در عین حال، خواهش می‌کنیم به یکی دو نکته‌ی حیاتی توجه نمایید‌‌:

دوستانی که هر روز در هوای گرم با لبان تشنه انتظار می‌کشند که نوبت شان برسد و داخل حرمِ مطهر پاسپورت شوند، باید واقعا فکر کنند که آیا می‌ارزد این همه سختی را برای چیزی بکشند که ما هنوز حتا چاپ‌اش نکرده‌ایم؟ ما مطمئن‌ایم که اگر این عزیزان همین گرما و تشنه‌گی را با قاچاق‌بران تحمل می‌کردند حالا در مرز میان فرانسه و انگلستان رسیده بودند. در صحبت‌هایی که ما اخیرا با بعضی برادران قاچاق‌بر داشتیم، آنان تاکید داشتند که در شرایط کنونی که افغانستان عزیز از هر طرف مورد تاخت و تاز اجانب قرار گرفته به هیچ روی به صلاح نیست که آدم پاسپورت افغانی اخذ نماید. آنان همچنان تعهد سپردند که در صورتی که شهروندان افغانستان مسیر مطمئن قاچاق را انتخاب کنند، برای شان تخفیف ویژه قایل شوند.

باتوجه به آنچه گفته آمد، ما عمیقا تقاضامندیم که هم‌وطنان گرامی تا یک دهه‌ی دیگر از آمدن به اداره‌ی پاسپورت خودداری نموده و در صورت نیاز عاجل درخواست اضطراری بدهند، اما توجه داشته باشند که پول افغانی هر روز بیشتر ارزش خود را از دست می‌دهد و ما هم اولاد داریم. به عبارتی دیگر، کارشناسان معتقد‌اند که اسعاری که از ثبات بیشتری برخوردارند، درخواست‌های اضطراری برای پاسپورت را از نظر علمی تسریع می‌نمایند.

و من الله توفیق (گرچه دالر هم نقش تعیین کننده‌یی دارد.)