نیروهای امنیتی کنترل ولسوالی بهارک بدخشان را دوباره بدست گرفتند

اطلاعات روز: مقام‌های محلی ولایت بدخشان در شمال شرق کشور خبر داده‌اند که نیروهای امنیتی صبح دیروز، شنبه، موفق شده‌اند که ولسوالی بهارک واقع در ۴۰ کیلومتری شهر فیض آباد مرکز این ولایت، را دوباره پس بگیرند.

گروه طالبان روز جمعه با حمله گسترده بر این ولسوالی، حوالی ساعت یک بعد از ظهر، کنترل آن را بدست گرفتند.

لعل محمد احمدزی، سخن‌گوی پولیس بدخشان گفته است این عملیات جمعه شب با حمایت هوایی نیروهای ناتو و هلی‌کوپترهای توپ‌دار ارتش کشور آغاز شد و صبح روز شنبه با کشته شدن دست‌کم ۶۰ طالب، با پیروزی نیروهای امنیتی پایان یافت.

به نقل از بی بی سی، سخن‌گوی پولیس بدخشان افزوده که در این عملیات امان‌الدین، والی نام‌نهاد گروه طالبان در بدخشان نیز کشته شده‌ است.

شاهدان عینی نیز کشته شدن این والی گروه طالبان را تایید کرده و گفته‌اند که امان‌الدین در گروه طالبان از نفوذ زیاد و از قدرت محلی لازم برخوردار بود و کشته شدن او می‌تواند به پیش‌رَوی نیروهای افغان کمک کند.

وزارت دفاع نیز در خبرنامه‌ای گفته است که عملیات باز پس‌گیری ولسوالی بهارک حوالی ساعت 11 جمعه شب توسط نیروهای امنیتی آغاز و به ساعت 7 صبح روز شنبه با پیروزی نیروهای امنیتی پایان یافت.

وزارت دفاع نیز کشته شدن والی نام‌نهاد طالبان برای ولایت بدخشان همراه 15 تن از افرادش، را تایید می‌کند اما نام او را قاری فسیح‌الدین ذکر کرده است.

سخن‌گوی پلیس بدخشان هم‌چنان گفته است که نیروهای امنیتی اکنون به سمت ولسوالی وردوج در حرکت هستند. این ولسوالی در ۲۰ کیلومتری ولسوالی بهارک قرار دارد و چند روز قبل کنترل آن به دست گروه طالبان افتاد.

سقوط ولسوالی وردوج و بهارک ولایت بدخشان پس از سقوط شهر قندوز به دست طالبان صورت گرفت. ولایت‌های بدخشان، بغلان، تخار و بلخ در نزدیکی ولایت قندوز موقعیت دارند. بعد از سقوط شهر قندوز نگرانی از سقوط برخی ولسوالی‌های ولایت‌های که در مجاورت قندوز قرار دارند، بالا گرفته است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *