وزارت صحت عامه: بدون حضور نهادهای صحی بین‏المللی، صحت میلیون‌ها افغان با خطر مواجه خواهد شد

اطلاعات روز: وزارت صحت عامه با نشر خبرنامه‌ای با ابراز نگرانی از حمله هوایی بر شفاخانه داکتران بدون مرز در ولایت قندوز گفته است که این حادثه کار نهادهای صحی بین‌المللی را در کشور با خطر مواجه ساخته و اگر این نهادها مجبور به ترک افغانستان شود صحت میلیون‌ها افغان با خطر مواجه خواهد شد.

خبرنامه افزوده که وزارت صحت عامه به حضور نهادهای صحی بین‌المللی متکی می‌باشد.

به گفته‌ی این وزارت، مؤسسات غیر دولتی خارجی، مخصوصاً در ارائه خدمات صحی، فعالیت‌های ارزش‌مندی را در کشور انجام می‌دهند و بدون حضور آنان، میلیون‌ها افغان از بابت امراض متداوم رنج خواهند برد و میزان مرگ و میر اطفال و زنان نسبت به حال، بلند خواهد رفت.

خبرنامه افزوده که وزارت صحت عامه هم‌چنان خواسته‌هایی را مبنی بر تحقیقات بی‌طرفانه و فراگیر در پیوند به حمله بالای شفاخانه داکتران بدون مرز حمایت می‌کند.

به گفته‌ی وزارت صحت عامه، این حمله بر شفاخانه داکتران بدون مرز که منجر به کشته و زخمی شدن شماری از پرسونل صحی و مریضان آن گردید، کار و فعالیت‌های صحی، طبی و جراحی کارمندان صحی محلی و بین‌المللی را در معرض خطر قرار داد.

این وزارت افزوده که کارمندان صحی در حال حاضر در هیچ مرکز صحی و در هیچ نقطه‌ای از کشور خود را مصئون احساس نمی‌کنند. برخی از نهادهای صحی بین‌المللی نگران افزایش خطر اقامت در افغانستان بعد از وقوع این حمله هستند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *