وزیر مهاجرین: امیدواریم پناه‌جویان افغان در فرانسه با اخراج اجباری مواجه نشوند

اطلاعات روز: سید حسین عالمی بلخی، وزیر امور مهاجرین و عودت کنندگان در دیدار با مقام‌های فرانسه گفته است، پناه‌جویان افغان که با سپری کردن رنج‌های بسیار خود را فرانسه می‌رسانند، امید که با اخراج اجباری مواجه نشوند.
آقای بلخی هم‌چنان با اشاره به مشکلات مهاجران افغان در فرانسه گفته که روند رسیدگی به اسناد مهاجران افغان طولانی است و دولت افغانستان تقاضا می‌نماید که تا حد ممکن این روند کوتاه‌تر شود.
وزارت مهاجرین با نشر خبرنامه‌ی در این رابطه گفته است که آقای بلخی در جریان سفر به فرانسه با وزیر داخله، رییس اداره مهاجرت، رییس پولیس مرزی فرانسه و رییس انجمن دولتی افغانستان و فرانسه دیدار کرده‌است.
آقای بلخی در دیدار با وزیر داخله فرانسه گفته که ناامنی‌های فزیکی و روانی، افزایش درگیری‌ها، به‌وجودآمدن داعش و اعلام پایان مأموریت ناتو در افغانستان از عوامل اصلی خروج افغان‌ها از کشور است.
بلخی گفته: «انتظار داریم پناهندگی آن‌عده افغان‌های که با از دست دادن پول و دارایی و حتا اعضای فامیل شان این سفر طولانی و پر خطر را متحمل شده‌اند قبول گردیده و به اخراج اجباری مواجه نشوند.»
هم‌چنان وزیر مهاجرین با تشریح سیاست دولت افغانستان در خصوص جلوگیری از افزایش مهاجرت‌ها و به‌ویژه مهاجرت‌های غیرقانونی افزوده که افغانستان آمادگی کامل دارد تا در مورد پدیده مهاجرت با کشورهای میزبان بحث صورت گیرد تا ریشه مهاجرت‌های غیرقانونی بررسی شود.
وزیر داخله و دیگر مقام‌های فرانسه وعده داده که زمان بررسی پرونده‌های مهاجران را به حد اقل زمان ممکن می‌رسانند.
آقای بلخی هنگام اقامتش در فرانسه از کمپ‎های افغان‌های تازه وارد به این کشور دیدار کرده و به آنان وعده سپرده که مشکلات شان را رفع می‌کند.

دیدگاه‌های شما
  1. محترم وکیل صاحب ناصری تا جاهیکه شخصأ اطلاع دارم عده زیادی مردم از هر گوشه افغانستان به شخصیت و پاک نفسی وطن دوستی لیاقت و اهلیت شما کاملا اعتماد دارد. شخصأ باوجودیکه قطعا باشماهیچ شناخت ندارم اما تمام نظریات و مصاحبه شما در تلویزون ها گوش میکنم واقیعت ها را تا حال شفاف بدون ترس بیان میکنید قابل افختار به هر انسان پاک نفس و باوجدان است . حالا یک عده وکلا بطور غیر قانونی ماهانه معاش ۴۴۰ پولیس را غیر قانونی نظر بگفته شمااسناد مستندبدست دارید وغیر قانونی به جیب میزند پول بیت المال است یک خیانت ملی است نباید شما اندکی در افشا نام این اشخاص جنایت کار هر شخص که باشد لحظه تعلل کنید در صورت افشا نکردن سخت خدای ناخواسته به شخصیت شما صدمه می رسد مردم در باره شما قضاوت منفی حتمأ میکند شما سخن حقیقت را بگوید کسی پرسان میکند و یا نا گپ های دیگر است مسولیت شما رفع شده شما وظیفه دینی اسلامی واجتماعی تان را انجام دادید. سخنان تان درج تاریخ میگردد نسل های آیند قضاوت خود راحتمأ میکنند. حاجی صبور

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *