GMIC

وزارت مهاجرین زمینه‌ی زندگی قانونی سه میلیون مهاجر را در ایران و پاکستان فراهم کرده است

اطلاعات روز: وزارت امور مهاجرین و عودت‌کنندگان کشور اعلام کرد که این وزارت در سال مالی 1397 خورشیدی زمینه‌ی اقامت قانونی نزدیک به سه میلیون مهاجر افغان را در ایران و پاکستان فراهم کرده است.

سید حسین عالمی بلخی، وزیر امور مهاجرین و عودت‌کنندگان که امروز (دوشنبه، 26 حمل) در برنامه‌ی «حساب‌دهی حکومت به ملت» در مرکز اطلاعات و رسانه‌های حکومت در کابل صحبت می‌کرد، همچنان گفت که در سال گذشته‌ی خورشیدی به بیش از یک‌ونیم میلیون بیجاشده‌ی داخلی و عودت‌کننده در داخل کشور رسیدگی شده و از اخراج اجباری مهاجرین افغان از کشوروهای اروپایی و ترکیه نیز جلوگیری شده است.

آقای بلخی رسیدگی عاجل به بیش از 125 هزار خانواده‌ی بیجاشده در داخل کشور و مدیریت بیش از 800 هزار برگشت‌کننده به کشور را از دست‌آوردهای دیگر این وزارت در سال 1397 خورشیدی عنوان کرد.

او گفت که در نتیجه‌ی مذاکرات هیأت وزارت امور مهاجرین و عودت‌کنندگان با کشورهای میزبان مهاجرین، زمینه‌ی اقامت قانونی مهاجرین در آن کشورها فراهم شده و روی یک مدیریت مشترک مهاجرت، تفاهم شده است.

وزیر امور مهاجرین در ادامه گفت که سال گذشته شهرک‌های مهاجرین مورد بررسی تخنیکی قرار گرفته و از غصب بیش از چهار هزار نمره زمین در این شهرک‌ها جلوگیری شده است.

گفتنی است که براساس آمارهای این وزارت، در حال حاضر در حدود شش میلیون مهاجر افغان در بیرون از این کشور به‌سر می‌برند.