مراسم چهلم شهدای زابل در کابل برگزار شد

اطلاعات روز: روز جمعه هزاران تن از باشندگان کابل و خانواده شهدا به مناسبت چهلم 7 شهید زابل، در مصلی شهید مزاری در غرب کابل گرد هم آمدند و ضمن تجلیل از چهلمین روز شهید شدن عزیزان شان بر خواست‌ها و مطالبات شان تأکید کردند.
«ستاد مردمی یادواره شهدای زابل» یا برگزار کننده این مراسم، می‌گوید که بیشتر از چهل روز از شهادت این هفت تن و تظاهرات و دادخواهی بیستم ماه عقرب در کابل گذشت، اما «خواسته‌ها و مطالبات بر حق» شان تاکنون از سوی حکومت جدی گرفته نشده است.
در بیانیه‌ی 7 ماده‌ای برگزارکنندگان این مراسم آمده است: «مردم این‌جا گرد هم آمده و با برپایی چهلم شهدا، فریادی برای رهایی گروگان‌های در بند را که تعداد آن به بیش از 150 نفر می‌رسند سر دهند و نیز دولت بی‌کفایت را متوجه وعده‌های پوشالی شان نمایند.»
در این بیانیه از دولت خواسته شده که به فرهنگ گروگان‌گیری خاتمه داده و برای رهایی 150 گروگان در بند اقدام نماید.
هم‌چنان از دولت خواسته که یک قول اردو در مناطق مرکزی افغانستان ایجاد و امنیت شهروندان کشور و امنیت شاهراه‌ها تأمین شود.
تعدیل و ایجاد واحدهای اداری، به محاکمه کشاندن گروگان‌گیران، احترام به آزادی بیان و رفع تبعیض و بی‌عدالتی از دیگر مطالبات شرکت کنندگان این مراسم بودند که از دولت خواسته‌اند.
به تاریخ 16 عقرب سال جاری آدم‌ربایان 7 تن از 10 گروگان‌ از باشندگان ولسوالی جاغوری ولایت غزنی را که به تاریخ 21 میزان از منطقه‌ی «دشت دالو» از مربوطات ولسوالی گیلان، ولایت غزنی ربوده بودند، سر بریدند.
در بیستم عقرب باشندگان کابل با پیکرهای شهدا تظاهرات میلیونی را برای دادخواهی شهدای زابل به راه انداختند.