سرور دانش: محاکم و سارنوالی‌های اختصاصی برای قضایای خشونت علیه زنان در 34 ولایت ایجاد شده است

اطلاعات روز: سرور دانش، معاون دوم ریاست جمهوری می‌گوید برای بهبودی وضعیت زنان محاکم و سارنوالی‌های اختصاصی برای قضایای خشونت علیه زنان در 34 ولایت ایجاد شده است.
آقای دانش امروز در دیدار با خانم آلزیرا، نماینده ملل متحد برای زنان در افغانستان، گفت از دوازده برنامه دارای اولویت برای حکومت افغانستان، یک برنامه در راستای توانمندسازی زنان تدوین گردیده است و به زودی اجرا می‌شود.
دفتر معاونت دوم ریاست جمهوری با نشر خبرنامه‌ای، به نقل از آقای دانش نوشته است: «دولت افغانستان تلاش‌های زیادی را برای بهبودی وضع زنان انجام داده است که فعال ساختن محاکم و سارنوالی‌های اختصاصی در 34 ولایت کشور بخشی از آن فعالیت‌ها است».
معاون دوم ریاست جمهوری افزود که حضور و مشارکت زنان در اداره و رهبری حکومت یکی دیگر از اولیت‌هایی است که تاکنون در کابینه، ولایات و دیگر بخش‌ها در نظر گرفته شده است.
در همین حال نماینده ملل متحد در امور زنان برای افغانستان گزارش کمپین «مرد قهرمان برای زنان» را ارائه کرده و از دولت افغانستان خواست تا از این برنامه حمایت کند. وی هم‌چنان گفته است که ملل متحد در تمام برنامه‌ها در کنار دولت افغانستان است و از برنامه‌ها و طرح‌های دولت افغانستان در راستای بهبودی زنان استقبال می‌کند.
آقای دانش از ملل متحد خواست تا در بخش‌های ایجاد محبس‌های ویژه زنان، تقویت خانه‌های امن، توانمندسازی اقتصادی و اشتغال زنان، همگام و هماهنگ با دولت افغانستان و دیگر همکاران بین المللی، فعالیت کند.
این گفته‌ها درحالی مطرح می‌شود که حکومت افغانستان در راستای برنامه ملی کاری برای زنان افغانستان، کمیته جندر را در بدنه کابینه دولت افغانستان ایجاد کرده و می‌کوشد زمینه حضور زنان را در عرصه‌های مختلف تامین کند.