وزارت داخله: زمینه ترمیم پایه‌های برق آماده است/ شرکت برشنا: دو روز است که به کارمندان ما اجازه داده نمی‌شود

اطلاعات روز: صدیق صدیقی، سخن‌گوی وزارت داخله می‌گوید که عملیات نیروهای امنیتی در ولایت بغلان پیشروی خوبی داشته و زمینه ترمیم پایه‌های تخریب شده برق درمنطقه دند شهاب الدین فراهم شده است.
آقای صدیقی در نشست خبری امروز گفت که نیروهای امنیتی هراس‌افگنان را از منطقه دند شهاب الدین بیرون رانده و نیز تلفات سنگین به آنان وارد کرده‌اند.
اما شرکت برق برشنا روز گذشته گفته بود کارمندان تخنیکی این شرکت دو روز است در منطقه‌ی که پایه‌های برق تخریب شده، رسیده‌اند اما در ساحه جنگ جریان دارد و تاکنون نیروهای امنیتی به آنان اجازه نداده‌اند که کار ترمیم پایه‌های برق را آغاز کنند. هم‌چنان شرکت برشنا در اعلامیه‌ای گفته بود که اطراف پایه‌های برق ماین‌گذاری شده و کامندان تخنیکی در صد متری پایه‌های برق منتظر اند.
امروز با تماس‌های مکرر که با مسئولان شرکت برق برشنا داشیم موفق نشدیم تا از آخرین اقدامات این شرکت مطلع شویم.
بیش از بیست روز است که هراس‌افگنان دو پایه برق وارداتی ازبکستان به کابل را در منطقه دند شهاب الدین ولایت بغلان تخریب کرده‌اند. قطع برق به در این مدت باشندگان کابل را با مشکلات جدی مواجه کرده است و میلیون‌ها دالر به شرکت‌ها تولیدی و فابریکه‌ها خساره رسانده‌اند.
قطع برق در کابل اعتراضات نیز در پی داشته است. هفته‌ی گذشته در یک گردهمایی، معترضان هشدار دادند که تا سه روز دیگر اگر برق کابل وصل نشود، برق خانه‌های رهبران حکومت را قطع خواهند کرد. چند روز از این هشدار می‌گذرد نه برق به کابل وصل شد و نه برق خانه‌های رهبران حکومتی قطع شد.