چرا نتایج «طولانی‌ترین و پر تقلب‌ترین» انتخابات افغانستان بار دیگر اعلام شد؟

کمیسیون انتخابات، نتایج انتخابات ریاست جمهوری گذشته را مجدداً اعلان کرد

اطلاعات روز: کمیسیون مستقل انتخابات، امروز (چهار شنبه، 5 حوت)، نتایج انتخابات ریاست جمهوری سال 1393 را مجدداً اعلان کرد.
براساس آمار ارائه شده از سوی کمیسیون مستقل انتخابات، اشرف غنی احمدزی بیش از 3.9 میلیون رأی (55.27 درصد) را به‌دست آورده و عبدالله عبدالله رقیب او در انتخابات با کسب 3.1 میلیون (44.73 درصد) در مقام دوم قرار دارد.
این آمار درحالی منتشر شده که از دور دوم انتخابات ریاست جمهوری گذشته، نزدیک به دو سال می‌گذرد. این انتخابات که با کشمکش‌های زیاد به همراه بود، سرانجام منجر به تشکیل حکومت وحدت ملی با مشارکت هر دو تیم انتخاباتی گردید.
در آن زمان کمیسیون انتخابات اشرف غنی احمدزی را به‌عنوان رییس جمهور و عبدالله عبدالله را به‌عنوان رییس اجرایی بدون ذکر آرای کسب شده توسط آنان، اعلام کرده بود.
کمیسیون مستقل انتخابات گفته بود که بر اساس توافق سیاسی میان دو تیم انتخاباتی، از ارائه آمار مشخص آرای کسب شده توسط هریک از تیم‌های انتخاباتی خودداری می‌کند.
در دور اول انتخابات ریاست جمهوری سال 1393، عبدالله عبدالله با کسب 45 درصد آرا در مقام اول و اشرف غنی احمدزی با کسب 31.5 درصد، در مقام دوم قرار گرفته بود.