اجساد 20 پناه‌جوی افغان که در آب‌های ترکیه غرق شده بودند، به کابل منتقل شدند

اطلاعات روز: اجساد 20 تن از پناه‌جویان افغان که در ‌آب‌های ترکیه و یونان غرق شده بودند، صبح امروز به کابل انتقال داده شدند. 14 تن از جان باخته‌ها عضو دو خانواده می‌باشند.
جسد یک پیرمرد هشتاد ساله و اجساد 9 تن از اعضای خانواده‌‌اش نیز در جمع جان باخته‌ها هستند. این پیرمرد با دختران، پسران و نواسه‌های شان قصد سفر به اروپا را داشتند.
محمد اشرف، برادر این پیرمرد می‌گوید: «مردم نباید فریب قاچاق‌بران را بخورند و کشور شان را ترک کنند.» به گفته‌ی او، جنگ و ناامنی باعث شده تا مردم تن به مهاجرت بدهند و کشور خود را ترک کنند. او از دولت می‌خواهد تا به جوانان توجه کند و جلوی قاچاق‌بران را بگیرد.
وابستگان این پناه‌جویان غرق شده می‌گویند که در انتقال اجساد این 14 تن، نه تنها دولت بلکه هیچ نهادی به آن‌ها کمک نکرده و خودشان با متقبل شدن مشکلات زیاد و هزینه هنگفت اجساد این 14 تن را به کابل انتقال داده‌اند.
در اوایل ماه حوت نیز جسد هفت تن از دوازده نفری که در آب‌های ترکیه و یونان غرق شده بودند، به کابل منتقل شدند. اکثر جان‌باخته‌ها عضو دو خانواده بودند و اجساد پنج عضو دیگر این خانواده‌ها به‌دست نیامده است.
از آغاز سال جاری تاکنون صدها هزار تن کشور را به مقصد اروپا ترک کرده‌اند. شماری هم پیش از آن که به مقصد شان (کشورهای اروپایی) برسند در آب‌های ترکیه و یونان جان می‌بازند.
وزارت امور مهاجرین می‌گوید که در سال 2015 دست کم 250 هزار افغان در 44 کشور صنعتی جهان درخواست پناهندگی داده‌اند.