رییس‌جمهور: برای رسیدگی به امور مهاجران و بیجاشده‌ها بودجه‌ی خاص در نظر گرفته شود

اطلاعات روز: رییس‌جمهور غنی در نشست کمیسیون عالی مهاجرت که امروز در ارگ برگزار شده بود، گفته است که مسئله مهاجران از مسایل عمده‌ی ملی است و باید برای رسیدگی به امور مهاجران و بیجاشد‌گان بودجه‌ی خاص در نظر گرفته شود.
ارگ ریاست‌جمهور با نشر خبرنامه‌یی گفته است که در این نشست روی پالیسی مبارزه با فساد اداری، مقرره تنظیم فعالیت‌های وزارت امور مهاجرین، قانون امور پناهندگی و برنامه سروی بیجاشدگان داخلی نیز گفت‌وگو شده است.
خبرنامه افزود که پس از بررسی‌ها، پالیسی مبارزه با فساد اداری وزارت امور مهاجرین در پرنسیب مورد تایید قرار گرفت و همچنان رییس‌جمهور به هیأت رهبری این وزارت گفته است که باید برنامه عملی و واضح به‌خاطر منابع بشری و مبارزه با فساد اداری داشته باشند.
آقای غنی همچنان گفته است که باید حکومت امکانات واضح و آماده برای حمایت و رسیدگی فوری به بیجاشد‌گان حوادث طبیعی و جنگ‌ها داشته باشد.
براساس این خبرنامه، در این نشست فیصله شده است که در رابطه به انجام سروی بیجاشد‌گان داخلی وزارت مالیه وجوه مالی را تأمین کند.
مسئولان وزارت امور مهاجرین در رابطه به تفاهم‌نامه پیشنهادی با ایران برای ثبت‎نام مهاجران فاقد مدرک و تفاهم‌نامه پیشنهادی با آلمان معلومات داده‌اند و رییس‌جمهور گفته است که برای حل مشکلات مهاجران در این دو کشور اقدام صورت گرفته و روی تفاهم‌نامه‌ها به صورت دقیق بحث شود، تا با همکاری کشورهای میزبان مشکل مهاجران حل گردد.
ریاست تفتیش وزارت مهاجرین نیز گزارشی را از توزیع زمین‌های مربوط مهاجران به افراد غیرمستحق در ولایت‌های کابل، لغمان، بغلان و بلخ ارائه کرده‌اند و رییس‎جمهور به اداره مستقل ارگان‌های محل وظیفه داده است تا در تفاهم با والیان این ولایت‌ها در قسمت حفظ زمین‌های متذکره و توزیع آن به مهاجرین مستحق از دقت لازم کار بگیرند.
در نشست کمیسیون عالی مهاجرت، رییس اجراییه، وزیر مهاجرین و شمار دیگری از وزیران و مسئولان مربوط نیز حضور داشته‌اند.