وزارت مالیه تفاهم‌نامه‌ی همکاری «آسان خدمت» را با آذربایجان امضا کرد

اطلاعات روز: اکیل حکیمی، وزیر مالیه اعلام کرده است که امروز (سه‌شنبه، 22 سرطان) تفاهم‌نامه‌ی همکاری «آسان خدمت» را با انام کریموف، رییس مرکز خدمات عامه آذربایجان امضا کرده است.
براساس معلومات وزارت مالیه، آسان خدمت (One Stop Shop) یک نوآوری در سیستم ارائه خدمات عامه است که در کم‌ترین زمان زیر یک سقف به شهروندان كشور به شکل ساده و سریع خدمات ارائه می‌شود.
در خبرنامه‌ی وزارت مالیه آمده است که با ایجاد این مرکز (آسان خدمت) مردم می‌توانند تا «تذکره، پاسپورت، نکاح خط، لایسنس، جواز سیر، نمبر پلیت، سند تولد، سند وفات، اسناد تحصيلی، سوانح و دیگر اسناد دولتی» را در کم‌ترین وقت ممکن به‌دست آورند.
به گفته‌ی وزارت مالیه، همچنان این برنامه (آسان خدمت) در فراهم‌آوری تسهيلات، شفافیت، مبارزه با فساد و عرضه خدمات عامه بهبود قابل ملاحظه را به‌وجود خواهد آورد.
رییس مرکز خدمات عامه و اجتماعی آذربایجان هنگام امضای این تفاهم‎نامه در ارگ ریاست‌جمهوری گفته است که حکومت آذربایجان در بخش تخنیکی این برنامه کمک می‌کند و به کارمندان این مرکز جهت ارائه خدمات عامه آموزش می‌دهد.
وزارت مالیه می‌گوید که حکومت آذربایجان در ارائه خدمات عامه و اجتماعی از تجربه‌ی خوبی برخوردار است و به همین لحاظ حکومت افغانستان تصمیم گرفت تا این تفاهم‌نامه را به حکومت آذربایجان به امضا برساند.
در حال حاضر سیستم اداری در افغانستان به‌منظور عرضه خدمات عامه خیلی پیچیده، زمان‌گیر و مغلق است. وزارت مالیه می‌گوید که حالت کنونی نه تنها از جعل کاری در اسناد رسمی جلوگیری نکرده بلکه زمینه را برای استفاده‌جویان در ادارات مساعد ساخته است.