نمایندگان مجلس: تعلل در برگزاری انتخابات ممنوع است

اطلاعات روز: روز سه‌شنبه شماری از نمایندگان درسنا خواستار تمدید زمان انتخابات ریاست جمهوری گردیدند و اظهار داشتند، از آن‌جایی که نا‌امنی‌ها روز‌به‌روز افزایش می‌یابند، امکان برگزاری انتخابات وجود ندارد و زمان برگزاری آن باید تمدید گردد.
اما نمایندگان در مجلس نمایندگان با رد این مدعای سناتوران می‌گویند هرگونه تمدید و تعلل در امر برگزاری انتخابت، مبارزه باقانون اساسی می‌باشد. این نمایندگان با تأسف‌بار خواندن موضع‌گیری‌های سناتوران هم‌چنین ابراز داشتند، از آنجایی که انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی هم‌زمان برگزار می‌شوند، بنابراین، شماری از سناتوران منافع شخصی‌شان را بر منافع ملی ترجیح داده و با این ابراز نظر‌ها می‌خواهند زمینه را برای باقی ماندن خود در مجلس برای یک دور دیگر مهیا سازند.
هم‌چنین شماری از این نمایندگان با ابراز نگرانی از وضعیت حقوق بشری و خشونت علیه زنان در کشور این روند را فاجعه‌بار خواندند و ابراز داشتند، انجام چند مورد خشونت علیه زنان تنها در یک هفته نمایان‌گر وضعیت رقت‌بار حقوق زنان در کشور می‌باشد.
پس از بریدن لب و بینی خانم ستاره در هرات روز سه‌شنبه هفته‌ی جاری نیز یک مرد در ولایت بادغیس با تبر فرق خانمش را شکافته و وی را به قتل رسانده است. نمایندگان مجلس با ابراز نگرانی از این وضعیت خواستار پی‌گیری جدی و مجازات عاملان این نوع جنایات توسط حکومت گردیدند. آنان افزودند، تازمانی که عاملان این نوع جنایت‌های ضد‌انسانی و حقوق بشری به مجازات نرسند نمی‌توان امیدی به کاهش خشونت‌ها علیه زنان و کودکان در کشور داشت.
در جلسه روز چهارشنبه‌ی ‌مجلس نمایندگان هم‌چنین روی طرح بودجه‌ی مالی 1393 که از جانب وزارت مالیه برای تصویب به شورای ملی ارائه گردیده است، نیز بحث و بررسی گردید. شماری از نمایندگان با نامتوازن خواندن طرح بودجه ‌93 می‌گویند، در این طرح تنها 64 درصد بودجه به سکتور امنیتی تخصیص یافته، درحالی که کم‌ترین توجه به بخش حکومت‌داری با تخصیص مبلغ بسیار اندک شده است. به گفته‌ی این نمایندگان، تازمانی که بخش حکومت‌داری تقویت نگردد‌، نمی‌توان تنها با قوی ساختن بخش نظامی به مشکلات و چالش‌های کشور پایان داد.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *