غیر‌قانونی خواندن دخالت نمایندگان مجلس در امتحان کانکور

اطلاعات روز: سناتوران درمجلس بزرگان دیروز دخالت شماری از نمایندگان مجلس و متنفذان قومی ولایت لوگر در امتحان کانکور 1393 این ولایت را غیر‌قانونی خوانده و خواستار پی‌گیری آن توسط نهاد‌های مسئول گردیدند. روز شنبه وزارت تحصیلات عالی برگزاری امتحان کانکور درولایت لوگر را باطل خواند‌ و خواستار برگزاری مجدد امتحان در این ولایت گردید‌. براساس اظهارات وزارت تحصیلات‌ عالی، هیئت موظف این وزارت در ولایت لوگر پس از مشاهده‌ی دخالت شماری از نمایندگان مجلس و متنفذان قومی در روند اخذ امتحان کانکور، برگزاری این امتحان را ملغی اعلام داشته و پاسخ‌نامه‌های شرکت کنندگان را نیز داخل آب انداخته است.
نمایندگان در مجلس سنا دیروز با اعتراض به دخالت شماری از نمایندگان مجلس و متنفذان قومی ولایت لوگر این اقدام آنان را خلاف قانون خواندند و اظهار داشتند که هیچ‌کس یا نهادی حقی دخالت در روند اخذ امتحان کانکور را ندارد و کسانی که باعث اخلال در کانکور 1393 ولایت لوگر گردیده‌اند، باید دراین مورد پاسخ‌گو باشند.
این نمایندگان هم‌چنین با متهم نمودن هیئت ویژه‌ی وزارت تحصیلات عالی افزودند: اگر این هیئت خود متهم نمی‌بود، اقدام به انداختن اوراق به داخل آب نمی‌کرد. کانکور سال 1393 در ولايت لوگر‌ با حضور هيئت نظارت وزارت تحصيلات عالي، اداره‌ی ولايتي و شوراي ولايتي و نيز اعضاي مجلس نمايندگان در بخش نظارت بر امتحانات کانکور‌ روز 5‌شنبه گذشته برگزار گرديد.
والی لوگر با اعتراض به این عمل‌کرد هیئت موظف وزارت تحصیلات عالی، انداختن ورقه‌های امتحانی شرکت کنندگان ولایت لوگر در میان آب را غیر‌قانونی خوانده و آن را یک جفای بزرگ در حق دانش‌جویان ولایت لوگر خوانده است. وی هم‌چنین افزوده که این قضیه را با جدیت پی‌گیری خواهد کرد.
هم‌چنین روز شنبه شماری از شهروندان لوگر در اعتراض به این عمل‌کرد هیئت وزارت تحصیلات عالی دست به مظاهره زده و این اقدام آنان را خلاف منافع دانش‌آموزان این ولایت خوانده بودند. در عین حال مسئولان در وزارت تحصیلات عالی نتیجه‌ی این امتحان را باطل خوانده و خواستار اخذ مجدد امتحان کانکور از دانش‌آموزان ولایت لوگر گردیدند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *