یاسینی: دانشجویان مردم را برای شرکت در انتخابات پیش‌رو تشویق کنند

میرویس یاسینی، معاون اول مجلس نمایندگان دیروز (پنج‌شنبه) در محفل فراغت دانشجویان دانشگاه ابن سینا در کابل تأکید کرد که دانشجویان در قسمت تشویق مردم برای اشتراک در انتخابات پیش‌رو تلاش کنند. یاسینی هم‌چنان می‌گوید که انتخابات پیش‌رو بهترین گزینه برای انتقال قدرت سیاسی است و به گفته‌ی او، دانشجویان در این انتخابات نقش بارزی ‌دارند.
معاون اول مجلس نمایندگان‌ تأکید کرد که سرنوشت آینده‌ی کشور به دست دانشجویان است و آنان باید از همین حالا برای پیشرفت و ترقی افغانستان اقدام کنند. به دنبال آن قربان حق‌جو، رییس اتاق و تجارت ‌گفت: «دانشجویانی که از دانشگاه‌های کشور فارغ می‌شوند، نباید به فکر پر کردن جاهای خالی باشند، بلکه به فکر ایجاد مارکیت‌ها باشند».
او هم‌چنان می‌گوید که فارغان دانشگاه‌های کشور باید از همین حالا‌ وارد مارکیت شده و کار تجارت را شروع کنند. قربان حق‌جو و میرویس یاسنی، معاون اول مجلس نمایندگان این اظهارات را دیروز (پنج شنبه 26 جدی) در نخستین محفل فراغت دانشجویان دانشگاه ابن سینا در کابل بیان کردند. در این محفل علاوه بر این دو، شماری از استادان دانشگاه، نمایندگان مجلس، فعالان مدنی و مقام‌های حکومتی نیز حضور داشتند.
حدود 130 دانشجوی دانشگاه ابن سینا دیروز اسناد فراغت را از دانشکده‌های علوم سیاسی، اقتصاد، مهندسی، علوم سیاسی و علوم اجتماعی به دست آوردند. قربان حق‌جو، رییس اتاق تجارت و صنایع کشور در این محفل گفت که ایجاد مؤسسات تحصیلات عالی روز‌به‌روز در کشور افزایش می‌یابد و این برای ترقی کشور بسیار مفید است. او اما تأکید کرد که دانشگاه‌های خصوصی نباید تجاری شوند.
به گفته‌ی حق‌جو، برای جلوگیری از این مسئله باید‌ دانشگاه‌های خصوصی از مالیات معاف شوند. حق‌جو هم‌چنان تأکید کرد که دولت باید برای دانشگاه‌های خصوصی کشور یک شهرک بسازد و نیز از این دانشگاه‌ها حمایت کند. «‌بخدی»

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *