حملات انتحاری مرگبار بر مساجد کابل و غور

اطلاعات روز: مقامات افغانستان از حمله انتحاری در دو مسجد در ولایت های کابل و غور خبر دادند. به گفته پولیس در مسجد امام زمان در غرب کابل د39 تن کشته و 45 تن زخمی شدند. در مسجد ولایت غور نیز ۱۰ تن کشته و ۳۰ تن زخمی شده‌اند.
بصیر مجاهد سخنگوی فرماندهی پولیس کابل در گفت‌وگو با روزنامه‌ی اطلاعات روز گفت که حوالی ساعت 6 عصر دیروز جمعه 28 میزان یک مهاجم انتحاری بر مسجد امام زمان در منطقه‌ی پل خشک مربوط حوزه 13 امنیتی حمله کرد.
آقای مجاهد افزود در این رویداد به شمول کودکان و زنان 39 تن کشته و 45 تن دیگر زخمی شدند. وی اضافه کرد که مهاجم انتحاری خودش را در صف سوم نمازگزاران منفجر کرده است.
شاهدان عینی نیز گفتند، مهاجم انتحاری خودش را در صف نمازگزارن منفجر کرد. گواهان رویداد گفتند در این حمله بیش از 30 نمازگزار کشته و حداقل ٤٠ تن دیگر زخمی شده‌اند.
به گفته‌ی شاهدان، زخمی‌ها به شفاخانه‌های نزدیک این ریداد و دیگر شفاخانه‌های شهر کابل منتقل شدند.
در همین حال مقام‌های محلی ولایت غور نیز گفتند که در هنگام ادای نماز عصر جمعه 28 میزان، یک فرد انتحاری وارد مسجد روستای «خواجه یار» در ولسوالی دولینه این ولایت شد و مواد انفجاری همراه اش را منفجر کرد.
نجیب دانش سرپرست دفتر سخنگوی وزارت داخله در صفحه‌ی فسبوکش شمار کشته شده‌ها را 20 تند و شمار زخمی‌های این رویداد را 10 تن اعلام کرد.
پیشتر از آن عبدالحی خطیبی سخن گوی والی غور به اطلاعات روز گفت که در این انفجار فضل احمد یکی از فرماندهان جهادی به شمول ده تن دیگر از نمازگذاران کشته وزخمی شده اند. اما شاهدان عيني تعداد قربانيان اين رويداد را بيشتر از ٣٠ تن گفتند.
نوعیت این دو حمله مشابه است و هم‌زمان نیز انجام شدند.