همایش تعدادی از نامزدان در دومین روز مبازرات انتخاباتی

اطلاعات روز: تعدادی از نامزدان ریاست جمهوری آینده در دومین روز پیکارهای انتخاباتی تأکید کردند که در صورت‌ پیروزی با اشخاص و گروه‌هایی که امنیت ملی کشور را به چالش بکشانند، مبارزه خواهند کرد. زلمی رسول، یکی از نامزدان ریاست جمهوری آینده‌ی کشور دیروز در حضور هزاران هوادارش در خمیه‌ی لویه جرگه گفت که در صورت‌ پیروزی در انتخابات آینده، حکومت ملی را به وجود می‌آرود. به گفته‌ی او، اشخاص و گروه‌هایی که امنیت ملی کشور را با مشکل مواجه کنند، با‌ آنان برخورد شدید خواهد شد. او هم‌چنان می‌گوید، راه ما افراط و تفریط نیست، بلکه اعتدال و برابری است. زلمى رسول که پیش از این وزیر خارجه‌ی کشور بود، چند روز پیش از آغاز ثبت ‌نام نامزدان در کمیسیون مستقل انتخابات، از سمت‌اش استعفا داد. معاون اول او احمد ضیاه مسعود و معاون دومش‌ حبیبه سرابی است.
مطابق تقسیم‌ اوقات کمیسیون مستقل انتخابات، مبارزات انتخاباتی نامزدان ریاست جمهوری سال 1393 دو روز پیش آغاز شد. از آن روز به این طرف ستادهای انتخاباتی پوسترها، بیلبوردها و تصویرهای نامزدان را به نقاط مختلف کابل و ولایت‌های کشور نصب می‌کنند. هم‌چنان برنامه‌های برخی از آن‌ها از سوی برخی تلویزیون‌ها و رادیوهای خصوصی به طور زنده پخش می‌شوند.
قطب‌الدین هلال، یکی از نامزدان ریاست جمهوری آینده دیروز برنامه‌‌های پنج ساله‌ی خود را ارائه کرد. او گفت، در صورت‌ پیروزی در انتخابات 1393 قدم‌های مؤثری را در راستای برقراری صلح و ثبات در کشور بر می‌دارد. هلال‌ افزود که آوردن صلح دایمی در کشور در اولویت برنامه‌های دوره‌ی حکومتش قرار خواهد داشت.
پیکارهای انتخاباتی یازده نامزد ریاست جمهوری دو روز پیش آغاز شدند و تا 48 ساعت پیش از روز برگزاری انتخابات ادامه خواهند یافت. تا یک‌ماه دیگر مبارزات انتخاباتی نامزدان شوراهای ولایتی کشور نیز آغاز می‌شوند. در روز نخست مبارزات انتخاباتی، د‌کتر عبدالله عبدالله، اشرف غنی احمد‌زی، گل آغا شیرزی، عبدالرب رسول سیاف و قیوم کرزی نیر برنامه‌های‌شان را با حضور هزاران هوداران‌شان ارائه کردند. آنان هرکدام تأکید کردند، در صورت‌ پیروزی در انتخابات آینده، در امر مبارزه با فساد اداری، فقر و بی‌کاری تلاش خواهند کرد.
اما کاربران فیس‌بوک و شهروندان کشور از روز آغاز مبازرات انتخاباتی نامزدان به این‌سو، نظریات مختلف دارند. برخی از کاربران فیس‌بوک و شهروندان کشور به وعده‌های نامزدان اعتماد ندارد، اما شمار‌ دیگر آنان چشم به انتخابات 1393 دوخته‌ و به وعده‌های نامزدان امید دارند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *