????????????????????????????????????

مجلس سنا: حکومت در بازداشت عاملان حملات تروریستی بی‌تفاوت است

اطلاعات روز: مجلس سنا، حکومت را در بازداشت عاملان حملات تروریستی در کشور به بی‌تفاوتی متهم کرده می‌گوید که بجای محکوم کردن حملات انتحاری از وقوع آن جلوگیری کند.
محمد علم ایزدیار، معاون اول مجلس سنا با اشاره به حمله‌ی تروریستی پنج‌شنبه‌ی هفته‌ی گذشته در شهر کابل گفت، مردم افغانستان با محکوم کردن و تسلیت دادن به قربانیان حملات تروریستی در کشور حساسیت دارند و حکومت به جای این‌ کار باید عاملان اصلی حملات تروریستی را بازداشت کند.
وی در نشست امروز( یک‌شنبه، 10 جدی) مجلس سنا گفت که حکومت باید چگونگی وقوع حمله‌ی انتحاری که هفته‌ی گذشته در غرب کابل به وقوع پیوست، به صورت جدی بررسی کند.
آقای ایزدیار این حادثه را دردآور خواند و گفت: «اینکه چرا حکومت نمی‌تواند امنیت محافل را بگیرد سوال بر انگیز است و تحمل ادامه این وضعیت در کشور سخت و دشوار است».
به گفته‌ی او، حکومت نباید در راستای بازداشت عاملان حملات تروریستی در کشور با بی تفاوتی برخورد کند.
نجیبه حسینی یک عضو دیگر مجلس سنا نیز گفت: «کشتار مردم بی‌گناه در حمله تروریستی بر یک مرکز فرهنگی در ناحیه ششم شهر کابل برای مردم افغانستان سوال بر انگیز است؛ من که به عنوان سناتور حد اقل از ده سال به این طرف در نزدیکی این منطقه زندگی می‌کنم از موجودیت دفتر تبیان در این ساحه خبرنداشتم؛ اما تروریستان چگونه این محل را پیدا کرده اند».
خانم حسینی از حکومت به ویژه نهادهای امنیتی خواست که عملیات تصفیوی را در شهر کابل به منظور پاکسازی این شهر از وجود تروریستان راه اندازی کند.
محی الدین منصف دیگر عضو سنا هم یاد آور شد: «گروه‌های تروریستی جنایت‌کار همواره به ارزش‌های مردم افغانستان حمله می‌کنند و نیروهای امنیتی باید در نحوه‌ی کار شان تجدید نظر کرده و جلو دشمن بی رحم را بگیرند».
آقای منصف نیز تاکید کرد که نهادهای امنیتی نباید در تامین امنیت اجتماعات مردم افغانستان غفلت و کوتاهی کنند.
این در حالی است که در حمله تروریستی پنج‌شنبه هفته‌ی گذشته بر مرکز فرهنگی تبیان در شهر کابل حدود 50 نفر کشته و بیش از 90نفر دیگر زخمی شدند.
مرکز فرهنگی تبیان زمانی مورد حمله تروریستی قرار گرفت که محفلی به مناسبت ششم جدی سالروز تجاوز قشون سرخ شوروی سابق در کشور در این مرکز برگزار شده بود.
این حمله با واکنش‌های زیادی مواجه شد و منتقدان حکومت وحدت ملی، نهادهای امنیتی را در تامین امنیت شهروندان کشور به بی کفایتی و غفلت متهم کردند.
گروه داعش مسوولیت این رویداد تروریستی را به عهده گرفته است.