واکنش رهبران حکومت وحدت ملی به حمله بر هوتل انترکانتینتال

اطلاعات روز: رهبران حکومت وحدت ملی در واکنش به حمله‌ بر هوتل انترکانتیننتال می‌گویند که گروه‌های تروریستی و حامیان آنان از سوی جامعه‌ی جهانی زیر فشار« کم سابقه‌» قرار گرفته‌اند و حالا می‌خواهند با چنین حملاتی میان مردم رعب و وحشت ایجاد ‌کنند.
محمد اشرف غنی، رییس‌جمهور و عبدالله عبدالله، رییس اجراییه از عمل‌کرد نیروهای امنیتی برای نجات کسانی که در هوتل انترکانتیننتال گیر مانده بودند، ستایش کرده‌اند.
ساعاتی پس از پایان حمله، ارگ ریاست‌جمهوری با نشر خبرنامه‌یی اعلام کرد:« حمله‌ی تروریستی برهوتل انترکانتیننتال کابل و سایر حملات مشابه‌ تروریستی، همه را وادار می‌سازد تا مشترکاً در روشنایی اجماع متذکره، مبارزه‌ی‌ جدی و بدون تفکیک علیه تروریزم را تشدید بخشند.»
در خبرنامه‌ی ارگ آمده است که اخیراً دولت افغانستان و هیأت شورای امنیت سازمان ملل متحد در دیدارهای‌ شان در کابل و هم‌چنان در جلسه‌ی فوق‌العاده‌ی شورای امنیت سازمان ملل، روی اِعمال فشار بیشتر بر حامیان گروه‌های تروریستی به اجماع رسیدند.
آقای غنی به بررسی جدی چگونگی وقوع این رویداد تاکید کرده و از مسوولان امنیتی خواسته است که در مورد چگونگی وقوع این رویداد بررسی همه‌جانبه انجام دهند.
در همین حال، ریاست اجراییه نیز با نشر خبرنامه‌یی این حمله را «جنایت ضد بشری و غیرانسانی» خوانده و گفته است که گروه‌های تروریستی پس از شکست در برابر نیروهای امنیتی افغانستان در جبهات نظامی، همواره دست به چنین حملات می‌زنند.
در خبرنامه آمده است:« تروریستان جنایت‌پیشه و جبون و حامیان‌شان، زیر فشار کم‌سابقه‌ی جهانی قرار گرفته و با چنین حملاتی در پی انتقام و تلافی هستند. اما این جنایت‌کاران وحشی و ذلیل و حامیان بیرونی‌شان، حساب این همه جنایت و وحشت را پس خواهند داد.»
براساس خبرنامه، رییس اجراییه گفته است که چگونگی وقوع این رویداد باید به صورت جدی بررسی و نتایج آن با مردم شریک شود.
حوالی ساعت 9 شب گذشته شماری از مهاجمان بر هوتل انترکانتیننتال در مرکز شهر کابل حمله کردند. درگیری میان نیروهای امنیتی افغان و مهاجمان نزدیک به 16 به درازا کشید.
براساس اطلاعات که وزارت داخله با مردم و رسانه‌ها شریک کرده، در این حمله پنج غیر نظامی به‌شمول یک خارجی کشته و 7 تن دیگر به‌شمول سه سرباز پولیس زخمی شدند.
وزارت داخله پس از پایان حمله شمار مهاجمان را چهار تن اعلام کرد و گفت این حمله کار شبکه‌ی حقانی بوده‌ است.
بعدتر طالبان با نشر اعلامیه‌یی مدعی شد که این حمله کار آنان بوده است و پنج عضو این گروه در این حمله شرکت داشتند.