ترمپ و پنس: نمی‌گذاریم طالبان برنده شوند

اطلاعات روز: دونالد ترمپ رییس‌جمهور امریکا و مایک پنس معاون وی در واکنش به حمله‌ی مرگبار گروه طالبان در کابل که تاکنون 95 کشته تایید شده است، می‌گویند که نمی‌گذارند طالبان در افغانستان برنده شوند.
دونالد ترمپ در واکنش به حمله‌ی دیروز کابل در توئیتر خود نوشت: «طالبان امروز افغان‌های بی‌گناه و سربازان شجاع افغان را هدف قرار دادند. ما با قربانیان این رویداد ابراز همدردی می‌کنیم. ما نمی‌گذاریم که طالبان برنده شوند.»
مایک پنس، معاون آقای ترمپ نیز در تویتر خود در واکنش به حمله‌ی کابل نوشت: «طالبان بزدل امروز افغان‌های بی‌گناه و پولیس شجاع را هدف قرار دادند. ما همراه شرکای بین‌المللی مان آنجا هستیم تا از ورود تروریستان به امریکا و کشورهای متحد مان جلوگیری کنیم. همراه با شرکای افغان مان اجازه نخواهیم داد که طالبان برنده شوند.»
دونالد ترمپ، روز جمعه در نشست مجمع جهانی اقتصاد که در داووس سویس برگزار شده بود گفت اطمینان می‌دهد که افغانستان هرگز به پناه‌گاه امنی برای تروریستان تبدیل نمی‌شود.
اظهارات آقای ترمپ و معاونش در مورد طالبان در حالی‌ست که این گروه در روزهای اخیر حملات خونین انتحاری و تهاجمی را در کابل به راه انداخته است. شنبه هفته‌ی گذشته هوتل پنج ستاره بین‌المللی انترکانتیننتال در کابل هدف حمله‌ی مهاجمان طالبان قرار گرفت. طالبان مسئولیت این حمله را و حمله‌ی روز گذشته در مقابل ساختمان سابق وزارت داخله را به‌عهده گرفتند.
بیشتر بخوانید

دولت افغانستان امروز، هشتم دلو را ماتم ملی اعلام کرد

شنبه خونین کابل/ کشته شدن 95 نفر و زخمی شدن 158 تن دیگر تأیید شد