وزارت زراعت ۱۲ سردخانه‌ی ۵۰۰ تنی جدید می‌سازد

اطلاعات روز: وزارت زراعت برای نگهداری میوه و سبزیجات و افزایش درآمد دهقانان و باغ‌داران ۱۲باب سردخانه‌ی جدید در چند ولایت می‌سازد که هر کدام این سردخانه‌ها، ظرفیت نگهداری ۵۰۰ متریک تن محصولات زراعتی را خواهد داشت.
اکبر رستمی، سخن‌گوی وزارت زراعت، امروز (یک‌شنبه، 15 دلو) در نشست خبری گفت که این وزارت برای تقویت سکتور باغ‌داری، به خصوص جلوگیری از فاسد شدن میوه و سبزیجات، در نظر دارد در سال مالی ۱۳۹۷، این سردخانه‌ها را بسازد.
به گفته‌ی رسمتی، این سردخانه‌ها در ولایت‌های غزنی، پروان، کاپیسا، تخار، فراه، نیمروز، میدان‌وردک، لوگر، فاریاب و پکتیا ساخته می‌شود کار ساخت آن‌ها در بهار سال آینده آغاز می‎شود.
رستمی افزود که این ولایت‌ها به‌دلیل داشتن برق و حاصلات بیش‌تر میوه و سبزی، انتخاب شده‌اند.
آقای رستمی هم‌چنان گفته که متأسفانه در گذشته، در بخش ساخت سردخانه‌ها کم‌تر توجه شده بود. در ۱۳۹۲، وزارت زراعت کار ساخت هشت سردخانه تجارتی به‎ظرفیت هر کدام پنج هزار تن در ولایت‌های کابل، هرات، بلخ، ننگرهار، قندهار و قندوز را آغاز کرد، اما با گذشت پنج سال بر خلاف قرارداد؛ تعلل، کارشکنی و کم‌کاری صورت گرفت تا این که این قرارداد چندی پیش فسخ شد.
سخن‌گوی وزارت زراعت گفت که بخش زراعت کشور نیاز اساسی به ایجاد سردخانه‌ها دارد و این وزارت در تلاش است تا طرح هشت سردخانه را مجدّداً نهایی سازد تا در ربع دوم سال مالی کار ساخت این سردخانه‌ها رسماً آغاز شود.
به گفته‌ی او، با آغاز کار هشت سردخانه‌ی تجارتی و ۱۲ سردخانه‌ی ولایتی به‌ارزش ۶۵ میلیون دالر، قرار است تا یک‌سال دیگر مجموعاً ۲۰ سردخانه تجارتی و ولایتی در کشور به بهره‌برداری سپرده شوند.

دیدگاه‌های شما
  1. وزیر زراعت مرد کار وپیکار است به مفسدین مبارزه بی امان را به پیش میبرند به چوکی ها میراثی دارد خاتمه میدهند از الله برای موصوف موفقیت میخواهم

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *