6 سرباز پولیس در شمال افغانستان کشته شدند

در حمله‌ی نیروهای وابسته به گروه طالبان به یک پاسگاه پولیس در ولایت فاریاب در شمال کشور، ۶ سرباز پولیس ملی کشته شدند. عبدالجمیل صدیقی، فرماندار ولسوالی قیصار ولایت فاریاب‌ به بی‌بی‌سی گفت که نیروهای مخالف دولت حوالی ساعت ۲ بامداد روز چهارشنبه‌ به یک پاسگاه نیروهای پولیس در منطقه‌ی ازبیکیه حمله کردند.
آقای صدیقی افزود که در این درگیری شماری از مهاجمان نیز کشته شدند، ولی از تعداد دقیق تلفات آن‌ها اظهار بی‌اطلاعی کرد. این مقام محلی توضیح داد که این پاسگاه در یک منطقه‌ی کوهستانی موقعیت دارد و به همین دلیل به مردم عادی آسیب نرسیده است. گفته می‌شود که در ماه‌های اخیر‌ وضعیت امنیتی در ولایت فاریاب بدتر شده است.
در روزهای گذشته نیز‌ در دو انفجار جداگانه در این ولایت، دو نفر کشته و ۶ نفر دیگر زخمی شدند. حمله‌ی شبانه‌ی افراد مسلح وابسته به گروه طالبان، در اوایل ماه جاری خورشیدی نیز منجر به کشته شدن ۲۱ سرباز ‌ارتش ملی کشور در ولسوالی غازی‌آباد ولایت کنر شد.
به گفته‌ی منابع امنیتی، «صدها» عضو گروه طالبان ساعت چهار بامداد روز ۴ حوت به پاسگاه ۳۰ تا ۳۵ نفری ارتش در ولسوالی غازی آباد حمله کردند. گفته می‌شود که سربازان این پاسگاه‌ در زمان حمله‌ی مخالفان‌ در خواب بودند. «بی‌بی‌سی»

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *