87 نامزد شوراهای ولایتی از فهرست نهایی حذف شدند

اطلاعات روز: مسئولان کمیسیون شکایت‌های انتخاباتی روز پنج‌شنبه هفته‌ی گذشته اعلام کردند که ۸۷ نامزد شوراهای ولایتی از فهرست نهایی حذف شدند. نادر محسنی، سخن‌گوی این کمیسیون گفت که این نامزدان از جمله‌ی 400 نامزدی‌اند که وزارت معارف اسناد تحصیلی آنان را ناقص خوانده بود.
او می‌گوید که ۵۵ نامزد به دلیل نداشتن اسناد تحصیلی، ۲۹ نامزد دیگر به دلیل تکمیل نکردن سن قانونی و ۳ نامزد به دلیل داشتن تذکره‌های جعلی از فهرست نهایی نامزدان شوراهای ولایتی حذف شد‌ند. این نتایج در حالی اعلام شد که مبارزات انتخاباتی نامزدان شوراهای ولایت در 13 ماه جاری (حوت) آغاز شد.
در همین حال، شماری از نامزدان شوراهای ولایتی با انتقاد از کمیسیون شکایت‌های انتخاباتی می‌گویند که بررسی اسناد تحصیلی آنان دیرهنگام آغاز شده است. به گفته‌ی آنان، نامزدان حذف شده دفترهای کمپاین‌های‌شان را باز کرده و پول‌ گزافی را در چاپ عکس و اوراق تبلیغاتی به مصرف رسانده‌اند.
اما کمیسیون شکایت‌های انتخاباتی می‌‌گوید که وزارت معارف اسناد تحصیلی دارای نواقص شماری از نامزدان شوراهای ولایتی را دیرهنگام به این کمیسیون فرستاده و به همین دلیل اسناد تحصیلی آنان دیر بررسی شده است. نادر محسنی، سخن‌گوی این کمیسیون گفته بود که اخیراً وزارت معارف فهرست ۹۰۰ نامزد شوراهای ولایتی را به این کمیسیون فرستاد.
به گفته‌ی او، مطابق قانون، کمیسیون شکایت‌های انتخاباتی ناگزیر است که اسناد تحصیلی نامزدان را بررسی کند. قرار است سومین دور انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی در شانزده حمل سال آینده برگزار شود. 10 نفر در انتخابات ریاست جمهوری و حدود 2700 تن در شورهای ولایتی نامزدند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *