هشدار کمیسیون رسیدگی به شکایات انتخاباتی به نامزدان پارلمانی کابل: تا سه روز بیلبوردهای تان را از شهر جمع کنید

اطلاعات روز: کمیسیون مستقل رسیدگی به شکایات انتخاباتی به نامزدان انتخابات پارلمانی در کابل که به کمپاین پیش از وقت شروع کرده و یا در نقاط مختلف شهر کابل بنرهای تبلیغاتی نصب کرده‌اند، سه روز فرصت داده تا از تبلیغات دست برداشته و بنرهای شان را جمع کنند.

این کمیسیون در یک اعلامیه‌یی امروز سه‌شنبه (13 سنبله) گفته است که این نامزدان از 13 تا 16 سنبله فرصت دارند تا به تبلیغات شان پایان داده و بیلبوردها و مواد تبلیغاتی شان را از سطح شهر کابل جمع‌آوری کنند در غیر آن مطابق قانون با آنان برخورد می‌شود.

این کمیسیون درحالی این اعلامیه را صادر کرده است که شماری از نامزدان انتخابات پارلمانی کابل به کاروزارهای انتخاباتی به بهانه‌های مختلف دست می‌زنند. این افراد در سطح شهر به بهانه‌های مختلف پیام‌های تبریکی نصب کرده و یا در محافل مختلف سخنرانی می‌کنند.

افزون بر این شماری از این نامزدان از شبکه‌های اجتماعی نیز برای کمپاین استفاده کرده و ویدیوهای تبلیغاتی و تصاویر کمپاینی منتشر کرده‌اند.

کمیسیون مستقل رسیدگی به شکایات انتخاباتی روز دوشنبه نیز از آغاز روند ثبت شکایات شهروندان در مورد تخلف، ‌تخطی و جرایم انتخاباتی مربوط به مبارزات انتخاباتی خبر داده و از مردم خواست تا شکایات شان را به دفاتر ولایتی و دفتر مرکزی کمیسیون شکایات انتخاباتی ثبت کنند.

نامزدانی که پیش از موقع به کمپاین‌های انتخاباتی دست بزنند، در مطابقت با قانون متخلف شناخته شده و از 50 تا 100 هزار افغانی جریمه می‌شود.