نکات برجسته در مورد اولین «نمایشگاه واردات چین» که باید دانست

نکات برجسته در مورد اولین «نمایشگاه واردات چین» که باید دانست

شینهوا


چین اولین نمایشگاه وارداتش را از 5 تا 10 نوامبر در شانگهای برگزار خواهد کرد. نمایشگاه بین‌المللی واردات چین (CIIE) میزبان بیش از 130 کشور و منطقه و بیش از 2800 شرکت خواهد بود. اینجا برخی از نکات برجسته این رویداد آمده است:

فرصت‌ها

چین 9 سال متوالی بزرگ‌ترین واردکننده کالا در جهان بوده و 10.2 درصد واردات جهانی را در سال 2017 به خود اختصاص داده است.

این کشور پس از حذف تعرفه از اکثر داروهای وارداتی در ماه مِی و کاهش تعرفه موتر و کالاهای مصرفی در ماه جولای، این‌بار کاهش و قطع تعرفه‌ 1585 محصول صنعتی از جمله ماشین‌آلات، قطعات یدکی و مواد خام را اعلام کرده است.

نمایشگاه بین‌المللی واردات چین شاهد حضور 160 هزار خریدار از بیش از 80 هزار شرکت داخلی و خارجی خواهد بود که بیشتر از انتظار برگزارکنندگان این نمایشگاه، یعنی 15 هزار شرکت است.

مشارکت گسترده

نمایشگاه بین‌المللی واردات چین میزبان شرکت‌هایی از تمامی کشورهای عضو G20 و 50 کشور و منطقه در امتداد ابتکار کمربند و راه این کشور خواهد بود.

بیش از 30 کشور از 44 کشور کمتر توسعه‌یافته جهان در این رویداد شرکت خواهند کرد. این نمایشگاه دو غرفه استاندارد را برای کشورهای کمتر توسعه‌یافته به صورت رایگان فراهم خواهد کرد.

شرکت‌های حاضر در این نمایشگاه شامل بیش از 200 «تجارت و بیزنس» از فهرست Fortune Global 500 و نیز طیف گسترده‌یی از شرکت‌های کوچک و متوسط مانند صادرکنندگان میوه در آسیای جنوب‌شرقی و تولیدکنندگان قهوه در امریکای جنوب خواهد بود.

چین به 12 کشور یعنی برزیل، کانادا، مصر، آلمان، مجارستان، اندونیزیا، مکزیک، پاکستان، روسیه، آفریقای جنوبی، ویتنام و انگلیس لقب «مهمان افتخاری» اعطا کرده است.

محصولات فناوری پیشرفته

چین یکی از بزرگ‌ترین بازارهای محصولات تکنولوژیکی مانند ربات‌های صنعتی، تراشه‌ها و ابزار و ماشین‌آلات در جهان است.

تجهیزات تکنولوژیکی و هوشمند بخش بزرگی از این نمایشگاه را با مساحت 60 هزار متر مربع پوشش خواهد داد. انتظار می‌رود که نمایش‌دهندگان بیش از 100 محصول و تکنولوژی جدید را در این نمایشگاه رونمایی کنند.

شرکت Waldrich Coburg که یک شرکت تولیدی آلمانی است، قرار است از یک آسیاب 200 تنی که بزرگ‌ترین محصول در این نمایشگاه خواهد بود، رونمایی کند.

ابر شرکت‌ها

نمایشگاه بین‌المللی واردات چین میزبانQualcomm  و Intel غول‌های تراشه‌سازی ایالات متحده و سونی و پاناسونیک جاپان و نیز Unilever  و Lego رهبران کالاهای مصرفی خواهد بود.

هشت تولید‌کننده پیشگام ماشین‌آلات در جهان نیز در این نمایشگاه شرکت خواهند کرد که با بیش از 10 نمایشگاه برای اولین بار در چین، آسیا و یا حتی در سطح جهانی حضور خواهند یافت.

این نمایشگاه همچنین شاهد نخستین حضور آژانس سرمایه‌گذاری و تجارت پولند و نیز شرکت تولیدی کالاهای مصرفی روزانه Blue Skin از کانادا در بازار چین خواهد بود.

سه صد هزار بازدیدکننده

انتظار می‌رود که حدود 300 هزار بازدیدکننده در جریان این نمایشگاه وارد شهر میزبان یعنی شانگهای شوند. مقامات این شهر گفته‌اند که تدابیری را برای پذیرایی از بازدیدکنندگان و کنترل هزینه اقامت از 26 اکتبر تا 14 نوامبر روی دست گرفته‌اند.

بیش از 5 هزار داوطلب برای ارائه خدمات زبان انگلیسی، جاپانی، روسی، عربی، اسپانیایی، پرتگالی و فرانوسی در این نمایشگاه استخدام شده‌اند. همه‌ی این داوطلبان در مورد ارائه خدمات زبانی، ارتباطات بین فردی، مقابله با استرس و پروتکل خدمات آموزش دیده‌اند.

شانگهای

شانگهای با حدود 24 میلیون نفر جمعیت، قطب تجاری و صنعتی چین است. این یکی از اولین شهرهای چین است که با کشورهای خارجی روابط اقتصادی برقرار کرده است. بندر شانگهای برای هفت سال متوالی بیشترین کانتینر را در سطح جهان جابجا کرده است.

شانگهای در آمادگی‌هایش برای برگزاری این نمایشگاه، تیم قضایی و دادگاه تخصصی را برای رسیدگی به پرونده‌های تجاری مرتبط با نمایشگاه، کنفرانس و صنعت نمایش، محل نمایش و قضایای تجاری مربوط به امور خارجی ایجاد کرده است.

یک مرکز ویژه برای رسیدگی به اختلافات مرتبط با حقوق مالکیت معنوی نیز ایجاد شده است.

دولت محلی جاده‌های اطراف محل نمایشگاه را بازسازی کرده است و اپلیکیشن‌های تلفن همراه را برای هدایت بهتر ترافیک این منطقه توسعه داده است. علاوه بر این، هشت خط اتوبوس و 100 اتوبوس یدکی نیز برای این نمایشگاه آماده شده است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *