نمایندگان غزنی: اگر حکومت اقدام نکند، در جاغوری فاجعه‌ی انسانی رخ می‌دهد

اطلاعات روز: نمایندگان مردم غزنی در شورای ملی و شورای ولایتی و نهادهای جامعه‌ی مدنی ولایت غزنی می‌گویند در صورتی که اقدام فوری از سوی حکومت به منظور سرکوب طالبان در ولسوالی جاغوری صورت نگیرد، فاجعه‌ی انسانی رخ خواهد داد.

نمایندگان مردم غزنی در شورای ملی و شورای ولایتی بعد از ظهر امروز چهارشنبه (16 عقرب) در یک نشست خبری در کابل گفتند که از نیمه‌ی شب گذشته تاکنون جنگ در مناطق مسکونی ناوه‌ی ولسوالی جاغوری ادامه دارد و علی‌رغم وعده‌های مکرر اما تاکنون هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

شاه‌گل رضایی، نماینده‌ی غزنی در مجلس نمایندگان با انتقاد از بی‌توجهی و سیاست بی‌پروایی حکومت در قبال غزنی و ولسوالی جاغوری گفت که آن‌ها خواستار اقدام فوری از سوی حکومت برای اعزام نیروهای کمکی و ارسال تجهیزات نظامی به ولسوالی جاغوری‌اند.

خانم رضایی هشدار داد در صورتی که حکومت برای اعزام نیروهای کمکی به جاغوری اقدام نکند، آن‌ها در هماهنگی با مردم در صدد دفاع خودی اقدام خواهند کرد.

پیشتر نیز نمایندگان غزنی در دیدار با عبدالله عبدالله، رییس اجرایی و محمدمعصوم استانکزی، رییس عمومی امنیت ملی خواستار خواستار رسیدگی فوری و اعزام نیروهای کمکی به ولسوالی جاغوری شده‌اند.

رییس اجراییه و رییس عمومی امنیت ملی وعده داده‌اند که در صورت تداوم جنگ حمایت هوایی تا پایان روز به جاغوری فرستاده می‌شود.

این در حالی است که حوالی ساعت سه بامداد طالبان از دو مسیر مختلف بر منطقه‌ی حوتقول، هم‌مرز با ولسوالی گیلان و منطقه‌ی داوود از مسیر دره‌یی موسوم به لرگه حمله کرده‌اند.

سید غفور‌احمد جاوید، سخنگوی وزارت دفاع نیز به روزنامه اطلاعات روز گفت که گزمه‌ی هوایی ارتش در ولسوالی جاغوری حضور دارد و در حال حاضر وضعیت در کنترل نیروهای دولتی است.

آقای جاوید افزود که نیروهای کمکی نیز در حال حرکت به ولسوالی جاغوری‌اند و آمادگی لازم گرفته شده است.