دفتر شورای امنیت ملی: حملات تهاجمی نظامیان افغان در برابر شورشیان افزایش می‌یابد

اطلاعات روز: دفتر شورای امنیت ملی کشور اعلام کرده است که حملات تهاجمی نیروهای دفاعی و امنیتی افغان در برابر مخالفان مسلح دولت افزایش می‌یابد.

در اعلامیه‌ی این دفتر که روز پنج‌شنبه (24 عقرب) منتشر شده،‌ آمده است که این اقدام به منظور مصوونیت زندگی مردم و کاهش تلفات نظامیان افغان صورت گرفته است.

در بخشی از اعلامیه آمده است: «دشمنان مردم افغانستان در جنگ رو در رو با قوای مسلح ما در هر مرحله با دادن ‌تلفات سنگین و به برکت قربانی و شهامت فرزندان صدیق و راستین قوای مسلح کشور، به شکست مواجه شدند. از این‌رو شیوه‌ی جنگی خود را با توسل به کشتار مردم عام تغییر دادند که نشان واضح از ضعف این گروه‌ها است.»

دستور افزایش حملات تهاجمی نظامیان افغان در برابر مخالفان مسلح دولت در حالی صادر شده است که یک ماه اخیر ده‌ها نظامی افغان در نتیجه‌ی حملات تهاجمی گروه طالبان در ولایت‌های ارزگان،‌ غزنی، غور،‌ فراه و دیگر ولایت‌های کشور کشته و زخمی‌شده‌اند.

در آخرین مورد گروه طالبان چهارشنبه شب حملات گسترده‌یی را در مربوطات منطقه «آب خرما» در ولسوالی بالابلوک ولایت فراه راه‌اندازی کردند که در نتیجه ۱۵ سرباز کشته و ۱۵ تن دیگر زخمی شدند.

در ولسوالی‌های مالستان و جاغوری ولایت غزنی و ولسوالی چهارصده‌ی ولایت غور نیز از چندی به این سو جنگ میان نیروهای امنیتی و طالبان جریان دارد که در نتیجه ده‌ها سرباز افغان کشته و زخمی شده‌اند.

از سویی هم،‌ دستور افزایش حملات تهاجمی نظامیان افغان پس از آن صادر شده است که اخیرا رییس‌جمهور اشرف غنی از طریق ویدیو کنفرانس در یک گردهمایی در دانشگاه جانز هاپکینز در واشنگتن گفته است که در چهار سال گذشته بیش از ۲۸ هزار نیروی امنیتی افغانستان در جنگ با مخالفان مسلح دولت کشته شده‌اند.

به گفته‌ی او،‌ از سال ۲۰۱۵ م تاکنون ۲۸ هزار و ۵۲۹ نفر از نیروهای امنیتی و ۵۸ سرباز امریکایی در جنگ با مخالفان مسلح دولت در این کشور کشته شده‌اند.

رییس‌جمهور غنی همچنان گفته است که بیشتر تلفات به نیروهای دولتی هنگام دفاع از مواضع ثابت و غیرمتحرک شان وارد شده است و حکومت در باره‌ی چگونگی جابه‌جاسازی نیروهای خود دوباره غور می‌کند.