NY Times

ارگ: کمربندهای امنیتی در ولسوالی‌های مالستان و جاغوری ایجاد می‌شود

اطلاعات روز: ارگ ریاست‌جمهوری اعلام کرد که کمربندهای امنیتی برای ولسوالی‌های جاغوری و مالستان ولایت غزنی ایجاد می‌شود.

شاه حسین مرتضوی،‌ معاون سخن‌گوی ریاست‌جمهوری در صفحه‌ی رسمی فیسبوک خود نوشته است که پاسگاه‌های مجهز امنیتی برای تأمین امنیت در ساحات آسیب‌پذیر جاغوری و مالستان،‌ ایجاد می‌شود.

آقای مرتضوی همچنان گفته است که بودجه برای ایجاد 20 پاسگاه در ولسوالی جاغوری و ده پاسگاه دیگر در ولسوالی مالستان در نظر گرفته شده است.

او در ادامه نوشته است: «همكاري مردم با نيروهاي امنيتي حمايت از پروسه‌ی جلب‌وجذب در ايجاد اردوی منطقه‌یي و خيزش‌هاي منطقه‌یي مي‌تواند ضامن اصلي ثبات در منطقه باشد.»

در ۱۶ عقرب طالبان از سمت رسنه، از مربوطات ولسوالی گیلان ولایت غزنی بر بخش‌هایی از ولسوالی جاغوری حمله کردند. اندکی پس از آن در ۱۸ عقرب طالبان بر مرکز ولسوالی مالستان در همسایگی ولسوالی جاغوری حمله کردند.

پس از اعتراضات گسترده‌ی مردمی،‌ رییس‌جمهور افغانستان رییس ستاد ارتش را برای رهبری عملیات به جاغوری و مالستان فرستاد. پس از رفتن شریف یفتلی به جاغوری،‌ طالبان ولسوالی مالستان را بدون درگیری ترک کردند اما نیروهای امنیتی و دفاعی طالبان را از ولسوالی جاغوری بیرون راندند.

ریاست جمهوری افغانستان در حالی از ا یجاد کمربندهای امنیتی در جاغوری و مالستان خبر داده است که جنگ در بخش‌هایی از ولسوالی جاغوری تاهنوز ادامه دارد. پس از تصفیه‌ی جاغوری،‌ طالبان حملات خود را از قسمت غربی ولسوالی جاغوری در روستاهای هیچه و بابه از سر گرفته است.