CEO

رییس ستاد ارتش بریتانیا به عبدالله: بریتانیا به همکاری نظامی خود با افغانستان ادامه می‌دهد

اطلاعات روز: جنرال نیکولا پتریک کارتر، رییس ستاد کل ارتش بریتانیا اعلام کرده است که کشورش به همکاری‌های نظامی خود با افغانستان ادامه می‌دهد.

آقای کارتر در دیدار با عبدالله عبدالله، رییس اجرایی افغانستان همچنان گفته است که بریتانیا از نیروهای امنیتی افغان به‌گونه‌ی دوامدار حمایت می‌کند.

در اعلامیه‌ی ریاست اجراییه که امروز شنبه (اول جدی) منتشر شده،‌ آمده است که دو طرف در این دیدار در مورد مذاکرات صلح،‌ انتخابات ریاست‌جمهوری و روابط منطقه‌یی افغانستان بحث و گفت‌وگو کرده‌اند.

رییس ستاد ارتش بریتانیا ضمن ابراز رضایت از پیشرفت‌های به‌دست آمده در افغانستان، از دفاع مستقلانه و قربانی‌های نیروهای امنیتی و دفاعی افغان در راستای مبارزه با دهشت‌افگنی قدردانی کرده است.

رییس اجرایه‌ی کشور نیز از حضور و کمک‌های بریتانیا برای افغانستان و تقویت نیروهای امنیتی افغان قدردانی کرده است.

رییس ستاد ارتش بریتانیا در حالی از دوام همکاری‌های نظامی کشورش با افغانستان خبر داده است که دونالد ترمپ، رییس‌جمهور ایالات متحده‌ی امریکا به تازگی دستور داده است تا حدود هفت هزار نیروی کشورش خاک افغانستان را ترک کنند.

ارگ ریاست‌جمهوری افغانستان اما در واکنش به این تصمیم رییس‌جمهور امریکا گفته است که خروج نیروهای امریکایی از افغانستان هیچ تأثیری روی امنیت این کشور ندارد.