پرونده اسناد هویتی حنیف دانشیار؛ حقوق‌دانان: دعوای جزایی باز شود

حنیف دانشیار: نتایج نهایی انتخابات ریاست‌جمهوری تا چهار روز دیگر اعلام می‌شود

اطلاعات روز: محمدحنیف دانشیار، عضو کمیسیون مستقل انتخابات می‌گوید که تفتیش ویژه‌ی آرا به پایان رسیده و در جریان سه تا چهار روز آینده نتایج نهایی انتخابات ریاست‌جمهوری اعلام خواهد شد.

آقای دانشیار امروز (دوشنبه، 28 دلو) در یک نشست خبری گفت که کمیسیون انتخابات بخشی از فیصله‌های کمیسیون مستقل رسیدگی به شکایات انتخاباتی را تطبیق کرده و باقی فیصله‌ها نیز در حال تطبیق است.

آقای دانشیار گفت: «ما امیدوار هستیم که طی چند روز آینده انتظار مردم افغانستان را به پایان رسانده و نتایج نهایی را اعلام کنیم. ما به شما اطمینان داده می‌توانیم که در انتروال سه الی چهار روز دیگر ما نتایج نهایی انتخابات را اعلام می‌کنیم.»

دانشیار همچنان گفت که که مأموریت کمیسیون انتخابات پیشبرد روند انتخابات و به ثمررساندن این روند است و فراتر از آن هیچ مسئولیتی نه در برابر قانون و نه در برابر مردم افغانستان دارد.

به گفته‌ی او، در روند بازشماری و تفتیش ویژه‌ی آرا نیز مشخص شده است که در بیشتر از 95 درصد ژورنال‌ها، ریزلت‌شیت‌ها و معلومات بیومتریکی هیچ مشکلی وجود نداشته است.

این در حالی است که عبدالله عبدالله، رییس اجرایی کشور امروز در نشست شورای وزیران گفت که برای تیم «ثبات و همگرایی» نتیجه‌ای قابل قبول خواهد بود که از شفافیت و مشروعیت کامل برخوردار باشد.

در همین حال، محمدحنیف دانشیار نیز گفت که نتیجه‌ی تقلبی نه تنها که برای احزاب و جریان‌های سیاسی، بلکه برای هیچ کسی قابل پذیرش نیست. آقای دانشیار افزود که مسایل و موضوعات سیاسی هیچ تأثیری در کار انتخابات نخواهد گذاشت.