کمیسیون مستقل انتخابات

کمیسیون انتخابات: نتایج نهایی انتخابات ریاست‌جمهوری «امروز یا فردا» اعلام می‌شود

اطلاعات روز: مسئولان در کمیسیون مستقل انتخابات می‌گویند که نتایج نهایی انتخابات ریاست‌جمهوری ششم میزان را امروز (سه‌شنبه، 29 دلو) و یا هم فردا اعلام می‌کنند.

عبدالعزیز ابراهیمی، از سخن‌گویان کمیسیون مستقل انتخابات به روزنامه اطلاعات روز گفت که روند تطبیق تمامی فیصله‌های کمیسیون مستقل رسیدگی به شکایات انتخاباتی به پایان رسیده و گزارش آن روی میز کمیشنران کمیسیون انتخابات قرار دارد.

آقای ابراهیمی تأکید کرد که نتایج نهایی امروز اعلام می‌شود، اما بنا به هر دلیلی اگر به تأخیر بیافتد، فردا چهارشنبه حتما اعلام خواهد شد.

روند تطبیق فیصله‌های کمیسیون شکایات انتخاباتی از روز شنبه هفته جاری آغاز شد. روز گذشته محمدحنیف دانشیار، یک عضو کمیسیون انتخابات نیز اعلام کرده بود که در جریان سه تا چهار روز آینده نتایج نهایی انتخابات ریاست‌جمهوری اعلام خواهد شد.

این در حالی است که تیم انتخاباتی «ثبات و همگرایی» به رهبری عبدالله عبدالله روند تفتیش ویژه‌ی آرا را تحریم و از این روند خارج شده بود.

آقای عبدالله روز گذشته در نشست شورای وزیران همچنان گفت که برای آنان نتیجه‌ای قابل قبول خواهد بود که از شفافیت و مشروعیت کامل برخوردار باشد.