رییس مجلس سنا: نهادهای عدلی و قضایی ادعای تجاوز جنسی رییس فدراسیون فوتبال را پیگیری کنند

اطلاعات روز: فضل هادی مسلم‌یار، رییس مجلس سنای کشور می‌گوید که اتهام تجاوز جنسی رییس فدراسیون فوتبال افغانستان بر دختران فوتبالیست در یک کشور اسلامی دور از تصور است و باید به‌صورت دوامدار پیگیری شود.

آقای مسلم‌یار در نشست امروز (یک‌شنبه، 9 جدی) مجلس سنا با ابراز نگرانی در مورد این قضیه بر پیگیری دوامدار آن تاکید کرده و از نهادهای عدلی و قضایی خواسته تا عدالت و انصاف را در مورد این قضیه تامین کنند.

او گفت که نهادهای عدلی و قضایی مردم را از کارکردهای شان در این زمینه آگاه بسازند «در غیر آن در فضای ترس و بی‌باوری، هیچ شهروندی حاضر نخواهد شد تا پس از این فرزندان‌شان را به این نهادها بفرستند.»

رییس مجلس سنا درحالی خواهان بررسی جدی اتهام‌های مطرح شده در خصوص تجاوز جنسی کرام‌الدین کریم، رییس فدراسیون فوتبال افغانستان بر دختران فوتبالیست  شده است که حداقل سه تن از بازیکان تیم فوتبال دختران کشور مدعی اند که از سوی کرام‌الدین کریم مورد تجاوز جنسی قرار گرفته و آزار و اذیت جنسی دیده‌اند.

گاردین به نقل از این دختران فوتبالیست نوشته است که رییس فدراسیون فوتبال در دفتر کاری‌اش اتاقی دارد که با استفاده از اثر انگشت شخص وی باز می‌شود و این دختران را در آن به زور مورد تجاوز قرار داده و سپس آنان را تهدید به مرگ کرده است.

در پیوند به این اتهام‌ها، دادستانی کل افغانستان پنج نفر به‌شمول رییس فدراسیون فوتبال را ممنوع‌الخروج کرده و تحقیقات خود در این زمینه را آغاز کرده است.

جمشید رسولی، سخنگوی دادستانی کل گفته است که پیشرفت‌های خوبی هم در این زمینه صورت گرفته است و اخیرا بر اساس تصمیم هیأت بررسی‌کننده‌ی قضیه پنج نفر به شمول رییس فدراسیون فوتبال ممنوع‌الخروج شده و اجازه‌ی سفر به بیرون از کشور را ندارند.

ادعای تجاوز جنسی از سوی کرام‌الدین کریم بر دختران فوتبالیست در 9 قوس سال جاری مطرح شد و واکنش‌های گسترده‌یی را برانگیخت. رییس جمهور غنی به دادستانی کل دستور داده تا این قضیه را به‌صورت جدی بررسی کند.