ARG

تصویب «پلان امنیتی خالد»؛ روی شهر‌ها و شاه‌راه‌ها بیشتر تمرکز می‌شود

اطلاعات روز: «پلان امنیتی خالد» برای 1398 خورشیدی امروز (سه‌شنبه، 13 حمل) در جلسه‌ی ارشد امنیتی با حضور رییس‌جمهور اشرف غنی در ارگ ریاست‌جمهوری تصویب شده است.

طارق آرین، سخن‌گوی شورای امنیت ملی به روزنامه اطلاعات روز گفت که رهبری سکتورهای امنیتی به‌گونه‌ی مشترک روی این پلان کار کرده است. آقای آرین افزود که این پلان امنیتی در حال حاضر در تمام بخش‌های کشور «مرعی‌الاجرا» است.

در اعلامیه‌ی ارگ ریاست‌جمهوری نیز آمده است که در جلسه‌ی ارشد امنیتی در مورد جزئیات «پلان امنیتی خالد» به‌گونه‌ی مفصل بحث شده و پس ازآن تصویب شده است.

در اعلامیه همچنان گفته شده است که «پلان امنیتی خالد» به‌منظور بهبود وضعیت امنیتی سراسر کشور به‌خصوص شهرها، شاه‌راه‌ها، سرکوب دشمن، شناسایی ساحات زیر تهدید، تدابیر امنیتی انتخابات، جلوگیری از تلفات غیرنظامیان و جابجایی درست نیروها تطبیق و عملی می‌شود.

«پلان امنیتی خالد» برای سال 1398 خورشیدی در حالی تصویب شده است که اخیرا شدت ناامنی‌ها در بخش‌هایی از افغانستان از جمله شمال و جنوب این کشور بیشتر شده است.

در آخرین مورد ولسوالی ارغنج‌خواه در 15 کیلومتری شهر فیض‌آباد، مرکز ولایت بدخشان پس از دو روز درگیری جمعه شب (9 حمل) به دست گروه طالبان سقوط کرده بود.

به دنبال آن، صبح امروز سه‌شنبه مسئولان قول اردوی 209 شاهین در شمال کشور از بازپس گیری این ولسوالی خبر داده و گفتند که در جریان عملیات نیروهای امنیتی 14 جنگجوی طالب به شمول ولسوال نام‌نهاد و یک فرمانده این گروه کشته شده‌اند.

محمدحنیف رضایی، سخن‌گوی قول اردوی 209 شاهین به روزنامه اطلاعات روز گفت که عملیات بازپس گیری ولسوالی ارغنج‌خواه صبح روز دوشنبه (12 حمل) آغاز شده بود که حوالی ساعت 8:00 صبح امروز به پایان رسیده است.

دیدگاه‌های شما
  1. به نفر اول اگر رسانده می توانید بگوئید که مسافرین مالستان وجاغوری بصورت قاچاقی به غزنی وکابل میایند. اگرامکان دارد دشت قرباغ ولایت غزنی را هم درپلان تان شامل کنید.(بخیر باشید بگفته مولوی کرزی)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *