Dr. Abdullah

عبدالله: نشست دوحه به دلیل «سوءمدیریت» لغو شد

اطلاعات روز: عبدالله عبدالله، رییس اجرایی کشور می‌گوید که گفت‌وگوی بین‌الافغانی که قرار بود در دوحه، پایتخت قطر برگزار شود، به دلیل سوءمدیریتی که صورت گرفت، لغو شد.

آقای عبدالله هرچند از سوءمدیریتی کدام فرد یا نهاد مشخصی نام نگرفت، اما افزود که زمینه‌ی ایجاد شده برای بحث و گفت‌وگو به دلیل سوءمدیریتی از دست رفت.

آقای عبدالله که امروز (دوشنبه، 2 ثور) در نشست شورای وزیران صحبت می‌کرد، گفت: «به نسبت سوءمدیریتی که صورت گرفت، زمینه‌ای که برای گفت‌وگو و بحث در قطر ایجاد شده بود، برهم خورد.»

او همچنان گفت که مردم افغانستان عزم و اراده‌ی‌شان را برای تأمین صلح و زندگی آرام ثابت کرده‌اند و حکومت نیز آمادگی کامل دارد تا در صورت فراهم شدن فرصت، از دولت و مردم افغانستان نمایندگی خوب کند.

نشست دوحه قرار بود روز شنبه هفته‌ی جاری (31 حمل) برای دو روز در دوحه برگزار شود اما «مرکز مطالعات نزاع‌ها و مطالعات بشری» که قرار بود نشست دوحه را میزبانی کند، اعلام کرد که این نشست به دلیل اختلاف نظر روی فهرست اشتراک‌کنندگان لغو شده است.

از سویی هم، رییس اجرایی کشور در نشست امروز شورای وزیران در مورد دوام کار شورای عالی مصالحه تأکید کرد و گفت: «با مشوره و صحبتی که با سران و سیاسیون کشور داشتیم، ما هنوز باورمند هستیم که موجودیت شورای عالی مصالحه، ما را برای رسیدن به صلح کمک می‌کند.»

آقای عبدالله با اشاره به حمله‌ی مهاجمان مسلح بر وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی که روز شنبه (31 حمل) صورت گرفت، نیز گفت که از نیروهای امنیتی که از افزایش تلفات در این حمله جلوگیری کردند، قدردانی می‌کند.

مسئولیت حمله بر وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی را گروه داعش بر عهده گرفته است. در این حمله ده نفر به‌شمول هفت غیرنظامی و سه نظامی کشته و پنج نفر دیگر زخمی شدند.

از سویی هم، رییس اجرایی کشور گفت که گروه طالبان با اعلام عملیات بهاری‌اش زیر نام «الفتح» مسئولیت ادامه‌ی جنگ را بر عهده گرفته است.

گفتنی است که گروه طالبان به تاریخ 23 حمل عملیات بهاری‌اش را اعلام کرده بود. حکومت افغانستان در واکنش به آن گفته بود که آغاز این عملیات اصرار بر دوام جنگ است.