حمله‌ی طالبان بر یک موسسه‌ی خارجی در کابل؛ یوناما: غیرنظامیان هدف قرار گرفته‌اند

اطلاعات روز: ساعاتی پس از حمله‌ی طالبان بر دفتر موسسه‌ی «کونترپارت» در شهر کابل، دفتر نمایندگی سازمان ملل متحدر در افغانستان (یوناما) اعلام کرده است که در این حمله غیرنظامیان هدف قرار گرفته‌اند.

یوناما در یک پیام توئیتری گفته است: «حمله‌ی امروز به‌خصوص از این جهت تاسف‌آور است که در ماه رمضان رخ داده و در آن غیرنظامیانی هدف قرار گرفته‌اند که به افغان‌ها کمک می‌کنند.»

جان بس، سفیر امریکا در کابل نیز این حمله را محکوم کرده و گفته است که این نهاد روزنامه‌نگاران افغان را آموزش می‌دهد و به مردم افغانستان کمک می‌کند.

مهاجمان وابسته به گروه طالبان حوالی ساعت 11:40 پیش از ظهر امروز بر این موسسه حمله کردند. به دنبال آن وزارت داخله اعلام کرد که نخست یک حمله‌کننده‌ی انتحاری خودش را در ورودی این دفتر منفجر کرده و سپس مهاجمان وارد آن شده‌اند. در مورد تعداد دقیق مهاجمان چیزی گفته نشده است.

وزارت داخله همچنان در یک اعلامیه اعلام کرد که نیروهای قطعات خاص پولیس توانسته‌اند در حدود 170 کارمند موسسه‌ی «کونترپارت» را نجات بدهند.

اندکی پس از آن، گروه طالبان مسئولیت حمله بر دفتر «کونتر پارت» در مربوطات حوزه‌ی دهم امنیتی شهر کابل را بر عهده گرفت. این گروه در اعلامیه‌ای همچنان گفته بود که درگیری میان اعضای این گروه و نیروهای دولتی ادامه دارد.

از سویی هم، نصرت رحیمی، سخن‌گوی وزارت داخله گفته است که نیروهای قطعات خاص پولیس تا کنون توانسته‌اند دو منزل از ساختمانی که در آن حمله صورت گرفته است، را پاک‌سازی کنند. به گفته‌ی او، عملیات پاکسازی هنوز هم ادامه دارد. رحیمی در ادامه نوشته است: «این موسسه‌ی خیریه دو تعمیر دارد، تعمیر اول آن کاملاً تصفیه شده و دو منزل تعمیر دوم تا اکنون تصفیه شده، منزل سوم و چهارم این تعمیر هم به‌زودی تصفیه و تروریست‌ها از بین برده می‌شوند.»

آقای رحیمی همچنان در یک پیام توئیتری دیگر اعلام کرد که نیروهای امنیتی یک موتر مملو از مواد انفجاری را در نزدیکی دفتر موسسه‌ی «کونترپارت» کشف کرده‌ و منفجر می‌کنند.

در مورد تلفات این حمله تا کنون گزارش‌های متفاوتی در رسانه‌ها منتشر شده است. برخی رسانه‌ها به نقل از مسئولان شفاخانه ایمرجنسی کابل گزارش کرده‌اند که تنها 15 زخمی از محل رویداد به این شفاخانه منتقل شده‌اند.

نهادهای امنیتی در مورد تلفات تا کنون چیزی نگفته‌اند. وزارت صحت عامه‌ی کشور اما پیشتر اعلام کرده بود که 9 زخمی از محل رویداد به شفاخانه‌ها منتقل شده‌اند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *