جنرال احمدزی: اگر لازم شود در مورد ترویج فحشا در ارگ سند ارایه می‌کنم

اطلاعات روز: جنرال حبیب‌الله احمدزی، مشاور پیشین رییس جمهور غنی می‌گوید که حلقه‌ای مشخصی در ارگ فحشا را ترویج می‌کند و او از این گفته‌هایش «یک متر هم عقب‌نشینی نمی‌کند.»

آقای احمدزی در گفت‌وگو با خبرگزاری پژواک گفته است که «بالای ادعای خود شک ندارد» و اگر تحقیقات در این مورد آغاز شود، او مدارک و اسناد خود را در اختیار هیأت تحقیق قرار خواهد داد. او گفته است: «ادعای من درست است و به آن به باور دارم.»

حبیب‌الله احمدزی، مشاور پیشین امنیتی رییس‌جمهوری کشور هفته گذشته در مصاحبه با شبکه‌ی تلویزیون خصوصی خورشید ادعا کرد که  در ارگ ریاست‌جمهوری در بدل سپردن وزارت، چوکی پارلمان و مشاوریت از زنان تقاضای جنسی شده است.

آقای احمدزی تأکید کرده بود: «در ارگ ریاست‌جمهوری حلقه‌ای به‌طور سیستماتیک برای ترویج فحشا و دموکراسی بی‌جای یا ناروا کار می‌کند.»

او با نام‌گرفتن از فضل‌محمود فضلی، مشاور ارشد رییس‌جمهوری، گفته بود که آقای فضلی در این حلقه فعال‌تر از دیگران‌ عمل می‌کند.

به ادعای این مشاور پیشین رییس‌جمهوری، برخی از زنان براساس روابط به مجلس نمایندگان راه یافته‌اند و برخی از وکلای زن با ۵۰۰ تا ۶۰۰ رأی کامیاب شده‌اند.

ریاست جمهوری افغانستان ادعای وی را رد کرده و گفته است که آقای احمدزی به‌خاطر رسیدن به چوکی و موقف این گفته‌ها را مطرح کرده است.

یک روز پس از واکنش ارگ به گفته‌های جنرال احمدزی، عبدالله عبدالله، رییس اجرایی کشور خواهان تحقیق و بررسی مستقل در این زمینه شده است.

آقای عبدالله امروز (دوشنبه، 6 جوزا) در نشست شورای وزیران افزود: «در این اواخر اتهاماتی در مورد مسایل برگزاری انتخابات پارلمانی و جریانات او وارد شده که طبعا بر اعتماد مردم افغانستان از اجراأت گذشته، تأثیر منفی داشته است. به این مسأله باید به‌صورت مستقلانه رسیدگی صورت بگیرد و برخورد سیاسی با آن نشود.»

او تأکید کرد که بررسی این اتهامات نباید طوری صورت گیرد که «پیام‌رسان» جزا داده شود.