در عملیات نیروهای افغان و ائتلاف در غزنی ۳۲ جنگ‌جوی طالبان کشته شدند

اطلاعات روز: مقام‌های محلی در ولایت غزنی امروز (یک‌شنبه، ۱۲ جوزا) اعلام کردند که در نتیجه‌ی عملیات نیروهای امنیتی افغان و قوای ائتلاف در این ولایت، ۳۲ جنگ‌جوی طالبان کشته شده‌اند.

محمدعارف نوری، سخن‌گوی والی این ولایت به روزنامه اطلاعات روز گفت که این عملیات در جریان شب گذشته (شنبه، ۱۱ جوزا) و بامداد امروز در ولسوالی‌های مقر، گیرو و ده‌یک راه‌اندازی شده بوده است.

آقای نوری افزود که در جریان این عملیات، مقداری از تجهیزات و مهمات این گروه نیز به دست نیروهای امنیتی افتاده است.

او همچنان تأکید کرد که در جریان این عملیات به نیروهای امنیتی و غیرنظامیان آسیبی نرسیده است.

این در حالی است که حوالی ساعت ۲:۰۰ بامداد دیروز نیز در ضدحمله‌ی نیروهای امنیتی و قوای ائتلاف در روستاهای «عبدالله گل»، «لیونی بازار» و «ملوک» ولسوالی قره‌باغ این ولایت، ۱۰۷ جنگ‌جوی طالبان نیز کشته شده ‌بودند.

محمدعارف نوری گفت که در میان این کشته‌شدگان، ۱۰۰ جنگ‌جوی قطعه‌ی سرخ طالبان و چهار فرمانده آنان به‌شمول «حاجی اسد»، مسئول نظامی این گروه برای ولسوالی آب‌بند نیز شاملند.

پیش‌تر آقای نوری به روزنامه اطلاعات روز گفته بود: «درگیری پس از آن شروع شد که جنگ‌جویان طالبان می‌خواستند از سه جهت بر پاسگاه‌های سربازان پولیس محلی در عبدالله گل و لیونی بازار حمله کنند، اما قبل از حملات آنان، نیروهای امنیتی بر اساس گزارش‌های اپراتیفی در چندین نقطه کمین افراز کرده و همزمان نیروهای ائتلاف نیز در حالت آماده‌باش قرار گرفتند.»

او تأکید کرده بود که جنگ‌جویان طالبان همزمان با حملات‌شان بر پاسگاه‌های سربازان پولیس محلی، مورد هدف هوایی قوای ائتلاف و سربازان پولیس محلی قرار گرفته بوده‌اند.

به گفته‌ی سخن‌گوی والی غزنی، در میان این کشته‌شدگان طالبان، اجساد تعدادی از اعضای پاکستانی این گروه نیز شاملند.