کمیسیون شکایات انتخاباتی: ثبت شکایات از روند ثبت‌نام تقویتی رأی‌دهندگان آغاز شده است

اطلاعات روز: کمیسیون مستقل رسیدگی به شکایت‌های انتخاباتی می‌گوید که همزمان با آغاز ثبت‌نام تقویتی رأی‌دهندگان، این کمیسیون کارش را در بخش ثبت شکایات از این روند نیز آغاز کرده است.

قاسم الیاسی، منشی و سخن‌گوی کمیسیون رسیدگی به شکایات انتخاباتی امروز (چهارشنبه، 22 جوزا) در یک نشست خبری گفت که از روز سه‌شنبه به این‌طرف برای ثبت شکایات از روند ثبت‌نام تقویتی رأی‌دهندگان، کارمندان این کمیسیون موظف شده‌اند.

آقای الیاسی افزود: «در 35 مرکز کابل، مأموران خود را فرستاده‌ایم که این مسئولیت را انجام دهند. همچنین از دیروز به آمریت‌های ولایتی وظیفه سپردیم که در تمام مراکز به‌صورت سیار بروند و شکایات را ثبت و دسته‌بندی کنند.»

قاسم الیاسی، سخن‌گوی کمیسیون شکایت‌های انتخاباتی (نفر سمت چپ)

او افزود که از دو روز قبل به این‌طرف روند ثبت شکایات از ثبت‌نام تقویتی آغاز شده است، اما هنوز آمار دقیق شمار شکایت‌ها مشخص نیست.

او در رابطه به کاهش مراکز ثبت‌نام رأی‌دهندگان گفت: «فردا جلسه‌ی مشترک با کمیسیون انتخابات خواهیم داشت. اگر چنین موضوعی وجود داشته باشد، نگرانی خود را مطرح می‌کنیم و اگر کمیسیون انتخابات امکانات آن را داشت مراکز بیش‌تری را باز کنند.»

آقای الیاسی تأکید کرد که کمیسیون شکایات انتخاباتی در حیطه‌ی صلاحیتش هرگونه آمادگی را برای برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری دارد.

روند ثبت‌نام تقویتی رأی‌دهندگان در تاریخ ۱۸ جوزا آغاز شد و قرار است تا 19 روز دیگر (هشتم سرطان) در ۳۳ ولایت کشور و ثبت‌نام سراسری رأی‌دهندگان در ولایت غزنی ادامه داشته باشد.

همه‌ی اشخاصی که در روز انتخابات به سن ۱۸ سالگی برسند و در انتخابات گذشته به‌هر دلیلی شرکت نکرده باشند و یا هم به‌تازگی از خارج از کشور برگشته باشند، می‌توانند ثبت‌نام کنند.